Hvordan får man råd til kognitiv terapi?

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
æseløre

Hvordan får man råd til kognitiv terapi?

Indlæg af æseløre » 17 feb 2009 19:14

Jeg har aldrig prøvet kognitiv terapi, kun forskellige slags medicin mod en cocktail af forskellige former for angst og depression, men da jeg tåler medicinen (denne gang citalopram) dårligt og har droppet den, tænkte jeg, at terapien måske var en bedre mulighed. Og dog. Hvordan får man råd. 800-900 kr i timen! Med en førtidspension på under 6000 kr om måneden før skat bliver det svært. Nogen af de tepapeuter, som tilbyder kognitiv terapi, kan jeg se er psykiatere. Mon man kan blive henvist til en sådan af sin almindelige læge, således at man ikke skal betale for det? Er der nogen der har erfaring med at være fattig og dog få hjælp?

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 18 feb 2009 00:55

Hej Æseløre

Du kan blive henvist af en læge, men sygesikringen dækker højst 60% af prisen og dækker max 12 samtaler.

Den eneste gratis mulighed jeg kender er regions-psykiatrien. Du kan få en læge til at henvise til regionspsykiatrien. Du vil så efter noget tid modtage et brev om en forsamtale. Til forsamtalerne finder man ud af hvilken behandling der passer til dine problemer.

Håber du kan bruge det til noget :wink:
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

æseløre

Indlæg af æseløre » 19 feb 2009 19:03

Hej Forza
Tak for dit svar. Jeg arbejder videre med det. Din hjemmeside er fin. Godt initiativ!

Besvar