Jobcenter

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
ydurrr

Jobcenter

Indlæg af ydurrr » 07 okt 2009 14:58

Hej ..

Ved ikke om dette kommer ind under det korrekte emne - men prøver alligevel.

Er der andre som har været til første opfølgningssamtale på jobcentret? Jeg går sygemeldt pt med en blanding af depression og angst. Min psykolog har frarådet mig at starte på job pt. På jobcentret lød det til at de vil have mig til at starte nogle få timer med det samme. Og de rettede sig slet ikk efter hvad en psykolog mener på dette punkt. Er slet ikk klar til at at arbejde endnu - så synes det er træls at jeg nu skal til at bruge kræfter på at bekymre mig hvornår de vil have igang istedet for at jeg kan få det godt og undgå risikoen for tilbagefald. Min læge skal dog udfylde en lægeerklæring så måske det vil ændre deres opfattelse.

Det var lige lidt herfra. Vil meget gerne høre andres mening og oplevelser på dette område.

Vh Ydurrr

kriztina

Indlæg af kriztina » 07 okt 2009 18:36

hey

åååhhh ja, kender hele møllen. har selv været det igennem og er det stadig.
Jeg blev sat i gruppe 4 på min kommune, hvilket betyder at man med tiden blir arbejds dygtig. men man kan ikke sige hvornår.
Men kommer du med en læge erklaring så skal kommunen acceptere den.
Og ja det tager utrolig meget på ens kræfter når de vil have en i job, når man bare slet ikke er klar til det. Hvis du ikke føler dig klar så syntes efter min mening du skal holde fast i det.
Heldigvis har min sagsbehandler selv haft angst, så hun forstår mig fuldt ud.
Men ved selvfølgelig godt at de har regler de skal følge oppe på kommunen, men vi er sgu kun mennesker, som har det skidt.

knuz kriz

Besvar