Behandling af socialforbi

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
Jakob78

Behandling af socialforbi

Indlæg af Jakob78 » 07 feb 2010 00:08

Hvad er den beste behandling af socialforbi ?
Jeg er helt ny her :D Jeg har lige fundet ud af det nok er socialforbi jeg har. jeg har det best alene men savner social kontakt især med det modsatte køn, som jeg slet ikke kan finde ud af :cry:
Håber der er nogle der kan hjælpe :D

insolentmint
Geografisk sted: Randers

Indlæg af insolentmint » 07 feb 2010 23:39

join the club :)

jeg er startet ved psykolog og min læge her henvist mig til Risskov klinik for angst lidelser. Jeg skal derhen i morgen til indlende samtaler - derefter er der lang ventetid før selve samtalerne / behandlingen begynder.

Har du talt med din læge om evt psykolog behandling og evt henvisning til til noget lign.

Jeg ved godt det er svært at "bare" lige gå til lægen, det tog mig ca tja hele mit liv før jeg tog til læge og endelig sagde det. - jeg blir så 30 i år, men det er rart at vide nu sker der endelig noget / eller nu gør jeg endelig noget ved det.

selvom jeg osse helst bare vil være alene
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?"

Jakob78

Indlæg af Jakob78 » 13 feb 2010 16:46

Hej :D
Nej jeg har aldrig snakket med nogle om det.
Jeg er bare den stille
Nej det bliver ikke nemt af få det sagt til en læge :oops:
Der skal meget til før jeg går til læge, det skal være noget meget alvorligt, men det er socialforbi selfølgelig også, det er bare ikke nemt når det ikke er noget synligt.
Er der nogle der har nogle gode erfaringer med behandling af socialforbi ?
Jeg skal have noget, der kan overbevise mig, om af det kan hjælpe mig

insolentmint

Indlæg af insolentmint » 13 feb 2010 20:38

Det er VILDT svært at sige til lægen ved det godt, jeg tog til læge i oktober, jeg var sikkert på jeg havde fået depression eller noget.
Og jo den var god nok og jeg fik medicin og blev henvist til psykolog. Med tiden er det så kommet hen til at jeg har social angst og det er derfor jeg nemt får depression.

Jeg er fornylig startet i en lokal selvhjælpsgruppe hvor vi taler om hvordan det går og laver div. øvelser og det er rigtig godt. Man får lisom det ud der rasler rundt i hovedet og man får sat ord på det. Det er gør man ikke normalt og det er rigtig godt. Du kan se om der er en selvhjælpsgruppe i dit lokalområde på angstforeningens hjemmeside det vil jeg ihvertfald klart anbefale. Og om ikke andet som en start til at du får til slæbt til lægen.

Kom afsted til læge fortæl hvordan du har det få det ud det er en lettelse bagefter. For du har garanteret ikke fortalt det til nogen før - sådan havde jeg det ihvertfald !? og det er bestemt ikke alle jeg kender der ved det endnu.

Jeg har nu gået til psykolog og fået medicinsk behandling siden oktober og jeg kan allerede mærke at jeg har det bedre. Altså det går aldrig helt væk men jeg vil sige man kan lære at leve med det istedet for leve IMOD det!! gir det mening? Det tog mig rigtig lang tid før jeg tog til lægen og sagde det, men jeg er idag rigtig glad for at jeg gjorde det.

Prøv at se på det på denne måde:
social angsten holder dig fra at fortælle det til nogen (incl lægen) og jo mere du ikke snakker om det / fortæller det til nogen eller arbejder med angsten - Så bliver der kun værre.

Bare for nogle mdr siden stod jeg og kiggede ud af mit kig-hul i døren for at være helt sikker på at der nu ikke var nogen ude på gangen når jeg åbnede døren. NU bruger jeg ikke det forbisterede kig-hul mere!!! :?

Jakob78

Indlæg af Jakob78 » 27 feb 2010 19:30

Hej
Lægen kan jeg ikke lige få mig til af gå til, men jeg vil prøve af komme med i en selvhjælps gruppe.
Er heller ikke meget for medicin, har hørt om mange der ikke kan komme ud af det igen, men kender ikke meget til det.

Jeg er ikke bange for folk, kun når jeg er i kontakt med ord, kan sagtens lukke folk ude, men det er også det jeg mangler kontakt.
Min drømme verden er uden ord.

insolentmint

Indlæg af insolentmint » 01 mar 2010 23:17

God ide at starte med selvhjælpsgruppen.

Men kom til læge engang, jeg kan kun anbefale det :) Jeg har snart brugt min første henvisning på psykolog behandling og jeg siger dig det hjælper. Men det virker så bedst med en kombination af medicin og psykologi. Og det kan jeg i hvert fald mærke, nu.

Når jeg engang skal ud af medicinen (om et år måske) skal jeg trappe langsomt ned med 5 mg og måske skal jeg stadig blive ved med at få en lille dosis forsat fx 10 mg men det ser jeg til den tid

Men skriv endelig

Besvar