tja min historie. LANGGGGGGG

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?
Besvar
syvni13

tja min historie. LANGGGGGGG

Indlæg af syvni13 » 15 jul 2009 18:54

Tja kunne lige så godt prøve. Også mest da jeg er meget i tvivl om hvad der triggede min angst.
22 fyr.
Men ja vi tager den fra en ende af.

(håber ikke der er nogen jeg kender der kan se hvem det er, men tror ikke de glor her inde)

Men jes. Jeg er født i Rekjavik Island. Mor (16) er islænding og far (20) er belgier.
Så det må vel gøre mig til en belgisk isvaffel?
Kan ikke selv huske mere end 5 % af min barndom. Men kan kun skrive om det jeg har fået fortalt og det jeg nu kan huske.

men ja min far har altid været lidt af en rockstar. Min far var kendt af hele island. Både for musik og får hans politiske adfærd. Altså i form af demostrationer og lort. Punker med stort P.
Min mor var så egentlig person der skaffede pengene.
**jeg var aldrig sky'., Sagde og gjorde hvad der passede mig og var en frygtløs satan (undtaget når det galt mørke)
Jeg husker at jeg har været lukket inde i et skab. (fandt ud af at det var en straf for at have smidt en kat i toilettet. (jeg skyllede ikke ud. og jeg var ca 4 år. Den kat kradsede og bed alt den kunne komme til. Så jeg fik vel nok. )
Nå men ja. Mine straffe mindede meget om hvad man hører fra de ældre dage. Munden vasket med sæbe hvis man bandede. Endefulde og skammekroge. Men uddover de dejlige straffe var jeg åbenbart glad.
Da jeg var en 4-6 år gik de fra hinanden. Min far tog mange stoffer og snakkede sort og opførte sig dumt. Min mor fik en ny fyr og de åbnede en rasturant ude imellem to byer omringet af bjerge. Flot sted. Der kom masser af folk så det gik godt. jeg havde så værelse længst væk i bygningen. Så for a pisse om natten skulle jeg gå af en lang mørk gang. Mørke+spejle = jeg pisser bag døren. (ja adr! men det gjorde jeg)

et år efter flyttede vi til danmark KBH. Fandt ud af senere at flytte grunden var at min far havde jagtet min mor med en kniv og ville dræbe hende. Men vi bor i kbh. Jeg går i børne have. Min mors kæreste er kunstner og kok. Arbejder i Kbh tivoli i som chef kokken. Mine to tvillinge søstre bliver født på min mors fødselsdag. (ja fedt det koster når de 3 har fødselsdag. hehe)
Min mor finder ud af at hendes fyr er begyndt at drikke tæt og gamble.
Det kan jeg huske da en nytårsaften havde vi stjerne meget fyrværkari. Han gik med ud. Skød en raket afsted. Og gik så ind og drak-. Hvor han var meget bestemt om at vi nu skulle ind og at jeg skulle efterlade alt fyrværkeri. Han var ikke 100% satan. Han lærte mig meget, men han dummede sig meget.
En aften min mor kommer fra arbejde finder hun sin fyr stiv inde i stuen og min ene søster på ca 1 år klæmt imellem radiator og seng, da hun er faldet ud af sengen. Hun kommer så på sygehuset. Forbrændinger men ok. (intet der kan ses idag).
Efter en masse skenderier forsvinder han så. Og efterlader min mor med en kæmpe gæld da alt var i hendes navn. (han kunde jo ikke låne penge med den gæld han havde i forvejen.)

Vi flytter til Island igen. Jeg begynder i skole. Og elskede det sted vi boede. tænk på de tegnefilm med den snoede vej op af bjerget hvor slottet lå. Der boede jeg. Var dog intet slot. Men et lejligheds komplex. Et pr butikker. En skole og en svømmehal. DEjligt. Havde min første beste ven (er i klar?) Sutti. (lyder som "Sut det" på dansk.) Gut med langt lyst hår til skylderbladende-. En søster der legede goth.. Jes det var sjovt.
Men så gik der lidt tid og vi flyttede til danmark igen, med en anden familie (moderen, faderen, og datteren.
Kolding.
Kan ikke huske en skid herfra. Kan huske hvor vi boede. Gik i klasse med en der hed Anders. Og jeg pillede ved familiens datter. Done.
Vi flytter med familien igen. Gullestrup. Ghetto wanabe lorte by. (folk tror det ikke men hver dag næsten lå der blodspor hend af vejen. Alchoholikere på hver bænk. JEs det var drømmen. Men der blev jeg en lille bølle. Stjal. Blev væk hjemmefra til næste dag eller bare sent om natten. Slåsede. Osv.
Vi bliver så uvenner med den familie og de flytter (sjovt nok.) 200 m væk. WOW.
Min mor møder en fyr der kort efter flytter ind. Han er ikke dranker. Tager ingen stoffer. Men hey alt er ikke perfect. Han er taekwondo mester. Har en go økonomi. Og er faktisk ok. Nogle røvfulde i ny og næ. Men sådan er det vel med de bøller. De går fra hinanden og vi flytter ind til herning. (by 1 km væk fra gullestrup) Ny klasse. Første dag. Alle pigerne var vilde med mig. JEg var den lille lyshårede. (ca 3 klasse). Så var en fin start. Men det gik ikke længe før jeg legede klassens klovn og det gik over. :P
JEg havde fint med venner i klassen siden at klassen var meget tæt. Men blev nu tit holdt ude af aktiviteter. Fandt ud af det var fordi at ***** (klassens populere dreng) var bange for jeg gik amok feks i rollespil. (altså slå hinanden med papsværd.)

Men havde også en kort lunde. En klassekammerat smed et eller andet væk af mit. Så jeg løftede ham op og smed ham ind i køleskabet. Jep 3 måneder hvor jeg ikke var så pupelær. Men gik over. I 6 klasse blev jeg tøsernes ven. Mere end en måde. Citeret fra en af tøserne.
"det er rart at snakke med dig, du er næsten som en af tøserne". FEdt nej.

Grill aften på skolen. Min mor spørger fyren ***** "hvor er min søn? " - "Ude sammen med tøserne selvfølgelig!" haha misundelse!

TJa nå. Vi bliver ældre og skal komfimeres. Den tid vælter jeg mig i damer og finder min første store kærlighed. 3 år ældre end mig. Det kører i 1 et halvt år ca.
Goe tider for det meste . Så er det forbi og jeg skal til igang med 10'ende. I mellem brudet af kæresten og til 10'ende har jeg flyrtet med det der endte med at være den største kærlighed til dags dato. ca starten af 10'ende blev det så os to-

Men i tiende klasse bryder alt sammen, lige så stille. Min hukomelse er ikke så god mere. så kan ikk sige den precise rækkefølge.
Mors nye kæreste jeg bare ikke kan enes med. Bliver kørt ned. Min mormor dør. Det skette på ca et halvt år.

Uhældet. Kommer på en cykel og bliver kørt ned fra siden af en stiv mand på en knallert. Jeg får en hjærnerystelse og en bøde på 300 kr.!
kan ikke huske det skette. Eneste jeg kan huske er at jeg er på vej igennem en tunnel på cykel. Så er det hele sort. Så hører jeg en bekendts stemme og en anden. Jeg vågner og finder ud af det er min daværende beste veninde der lige havde fået øjenkontakt med mig 1 sek før jeg blev ramt. (komisk) Jeg lagde på jorden og kunne ikke røre mig i en time. Havde hul i hovedet og ingen hud på ryggen eller på den ene hel.- JEg var blevet ramt med en fart der havde bøjet min solide pedal ind over stelet, og sendt mig 4 m igennem luften. AV:
Skulle slappe af i et halvt år. Ingen musik. Tv eller for meget aktivitet. Hver gang jeg rejste mig om morgenen fik jeg 30 ca hvor alt var hvidt. Tog dog ikke en uge før jeg blev sat til at støvsuge og alt muligt lort. "I den tid fik jeg en gave af en kammi. En T-shirt hvor der stod "be kind to you local Nazi". Fordi jeg havde fået barberet mit hår i den ene side så de kunne lukke såret. (Den vender vi tilbage til.)
Men da jeg alligevel ingen fred fik derhjemme tog jeg i strid mod alle råd ned i øvelokkalet for mit daverende band og spillede højt musik.- Har konstant piven for ørene idag. Men ligger ikke meget mærke til det mere.
Men efter uhældet kan jeg huske jeg ikke var angst. Tænkte ligefrem at nu havde jeg oplevet døden, og den var ikke slem. Var ude i nogle minuter hvor alt var sort, men føler stadig jeg kunne føle tiden selvom jeg havde fået blackout.

Men sidst i tiende klasse får jeg dog et problem.. Nervøs blære. Føler jeg skal pisse hver andet minut. Ja eksamen var kanon!
Og køreturen til prag fra danmark var endnu bedre!

Og min mors kæreste. Han er 10 år ældre end mig og ville bestemme over mig som var jeg hans slave. Det fik hans sku ikke lov til. Det er sgu for sent at smide en fader rolle ind i den alder. Så der er en masse skrigeri og næver i luften i nogle år. Og min mor.. . Tja hvis kærlighed gør blind, så var min mor født blind. Hun skulle bare nå ind af døren og høre vi skæntes. Så skræg hun alderede af mig. Uden at vide hvad det handlede om .- DEt sgu ikk fair.,

Nå men fint. 10'ende klasse er ovre. Går så på tekninsk som mediegrafiker. Og da jeg altid har tegnet og generelt interreseret mig for det kreative klarede jeg mig kanon. Fik som den eneste 11 for en opgave.

Blev venner med en fra klassen og vi havde det kanon. Intil en aften. Han ville holde fest. Jeg tog damen med. Han havde sin dame der. og var selfølgelig nogle andre. Men i løbet af aftenen kommer han og min dame i snak. Og det bliver mere og mere med sure hendtydninger. OG da alle andre er smuttede, prøver jeg at se om de ikke kan prøve at falde ned og måske finde et andet emne. BEgge svarer at det er ok og at det er bare snak. MEn min kæreste var manimpulerende a H til. Så han blev mere og mere gal. Så til sidts sagde jeg til hende det var ved at være sent, så vi skulle nok til at hjem af., Han så stjerne sur ud. MEn ville give ham hånden og sige farvel da han slår til den og begynder at råbe og skrige. Jeg tænker fuck det og går efter min jakke. Han går så over og sviner min kæreste til og råber at hvorfor jeg tog sådan en luder med hjem til ham.

(tro mig, jeg kunde smadre ham med et slag.)
Men ved han kunde finde på hvad som helst. Og at hans venner er en gang psykopater. Så jeg prøvede bare at få os væk derfra hurtigst mulig også da damen var ved at flække tårer.
Næste dag får jeg en besked om at jeg skal ikke vise mig i skolen for så slår han mig ihjæl. Langt ude. Jeg giver det en dag og bliver væk. kommer så i skole og kan se han er klar til at hoppe på mig.
En anden fyr fra klassen på en 2 meter og en hånd på 20 cm siger han skal falde til ro. Der går nogle timer så kommer vores lærer og vil snakke med mig.
Han spørger om jeg er nazist. Jeg svarer selfølgelig nej. havde fortalt fyren jeg havde fået den T-shirt. og Forklarede det til læren. JEg kendte så hans datter og hendes veninde der er 'farvet. så han troede heller ikk rigtig på det.
Han blev smidt ud af skolen.
Så på enden af året fik jeg det a H til . Jeg var svimmel 24/7. Blev nød til at stoppe arbejde. skole. Og mig og kæresten glad fra hinanden. Så kom hjærtebanken og extrasystoler. Vi flyttede ind til midtbyen. Og jeg fik et værelse på ca 3x2 meter. Jeg har klaustrofobi. (nok af at blive lukket inde i skabe hele tiden. hehe) Så jeg gider aldrig være hjemme. For det meste bruger jeg en time på at gå ud til damen og en time hjem.
Min mor fatter det ikke. Når jeg så siger jeg bliver fucked i hovedet af at side inde i den kasse, er hendes svar:" så er det ligepresis jeg synes du skal blive hjemme så du kan vænde dig til det. JA KLART!

Så på enden af året fik jeg det a H til . Jeg var svimmel 24/7. hjærtebanken/extrasystoler. Så går det også op og ned med damen.
Hun siger hun ikke var men jeg ved af flere grunde at hun var mig utro på en ferie. Så min tiltro er væk, men vi prøver stadig.

En aften jeg kommer fra arbejde ligger min mors kæreste og sover på sofaen. Min mor er på arbejde og mine søstre ser film.-
Jeg ser noget film med dem (lade ham sove så jeg ikke skal høre på ham, han arbejder om natten så tænkte også han nok havde brug for det.) og kl bliver ca 6. Jeg har planer og spørger mine søstre om jeg hurti t skal lave noget mad eller om de bare vil tage noget brød. De tager bare noget brød. Fino. JEg smutter i bad. Imellem tiden vågner min mors kæreste. Han bliver gal over ingen har vækket ham. At ingen har lavet mad. At ingen har tømt opvaske maskinen. Jeg går ind i kassen og får tøj på. imens sviner han mig til ude fra gangen. Så begynder han at gå amok på mine søstre. "i er lige så uduelige som jeres bror. Hvorfor fanden har i ikke tømt opvaskeren. osv osv. Der bliver jeg sur. Siger at de stadig er børn og at han skal til at slappe af. OG at han bare kan lade være med at ligge og sove hvis der skal gøres noget. Nævner ay jeg har været hjemme i en halv time efter 12 timers arbejde og skal videre. Slutter af med at sige han ikke skal råbe af mine søstre. SÅ flipper han endnu mere og vil til at puffe til mig. Jeg puffer til ham istedet og siger jeg ikke gider mere. Går ud af døren. Han går efter ,i gangen og står og råber og skriger at jeg skal respektere ham osv. Så står han på 4 trin oppe af trappen og prikker mig i panden mens hans siger jeg er fjols.
Jep jeg fløj på ham. Skubede ham op af ca 10 trappe trin og over i et hjørne. Holdte ham nede og mindede ham om aldrig at snakke sådan til mig eller mine søstre igen. Slap ham og gik med ordene. "jeg bor ikke her mere".

Så den aften var jeg 17 og skulle finde et sted at bo. Fik et opkald af min mor nogle timer senere, der konstant skreg at det hele var min skyld osv. Så jeg lagde på. Jeg boede hos min kammerat i en kælder i et halvt år. Mistede kæresten. Jobbet og egentlig alt undtaget vennerne. Så flyttede min kammerats - mors- overbo ud der havde boet til leje ved hans mor. Så jeg flyttede der ind. Hun var skitzofrem og alkoholiker. Så hun skræmte snart min kammerats kæreste vek. Og med hende var min kammi. Så det var kun mig og psykopaten.

VAr der i et år ca. Intil hun bestemte sig for at sælge huset. fik datoen at vide 3 dage før.

Så jeg boede på gaden i 2 måneder. Skiftevis mellem venner/bekendte og på bænke. (december måned. ) dejligt.
Men til sidst mødte jeg en kammerat til en kammerat jeg blev meget gode venner med. Er vi stadig. Han lod mig bo hos ham intil jeg kunne finde et sted at bo. Det blev så i sommeren 2007 mener jeg. Men ja her bor jeg så nu. En fin lejlighed men ok stor stue/værelse. Nyt køkken og bad. SÅ det sgu fint. Har kontakt til min mor stadig men intet helt vildt.

I den tid jeg har boet her har jeg haft 3 arbejdspladser. 2 af dem hvor jeg har endt med at have lederplads. Men angsten har smadret det i sidste ende.

Men min ansgt hopper meget op og ned. Nogle perioder mærker jeg meget lidt af den. MEn andre gange rigtig meget. Og har snakket med psykologer, hvor vi har prøvet at finde grunden. Men det er jo en hel slik butik-.
Men pt tror jeg angsten er være end nogen sinde før.

Aner intet om hvad jeg får ud af skrive alt dette. Men hey. Så har jeg også lavet det idag.

Tror det er mad tid.
Kender i den klassiske linje fra Stan Lee?
"with great power comes great responsebilaty"

Mit syn på angst.
"med angst medfølger meget lidt penge."

Haha ved ikke hvorfor jeg skrev det med-. Nok tanken om bistand ikke smider de beste mad på bordet.

Na jamen alle sammen hav en god problem(fri) dag idag.

HAPPY THOUGHTS:!

------------------------------------------------------------------------------------
Glemte helt Lider af socialfobi. Angrofobi. Paniksangst. Fik det først rigtigt at vide 4 år efter. slutningen af 08.

Derud over har jeg noget angst for noget helt andet. Men synes selv der er langt ude så den gemmer vi lidt.

Besvar