syg

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Tolfi
Geografisk sted: nordjylland
Kontakt:

syg

Indlæg af Tolfi » 26 okt 2004 15:27

Hej alle sammen
jeg har været syg i nogle år på grund af forhøjet tryk i hovede og lægerne ved ikke hvad det er kommet af, så jeg har været til mange undersøglser og et af den udløste panikangst og sygdomangst :cry:
det er bare træls og lægerne har da også undskydt dette der skete men hvad hjælper det, det jeg mig der skal slås med det og betale til dit og dat og jeg er på kontant hjælp så det køre bare :cry:
jeg ville høre om der er andre der har en sygdom som har udløst angst og hvad de gør i dette tilfælle jeg kan få angst bare når jeg skal til undersøgelse og de ved lægerne også men hvor er de træls
glæder mig til at høre fra jer :lol:
kh Lonni

Tolfi
Kontakt:

Indlæg af Tolfi » 29 okt 2004 20:43

Hejsa igen

Er der slet ingen der kender til det at være syg og få sygdomsangst af dette :shock:

kh Lonni :lol:

ann

Indlæg af ann » 15 dec 2004 17:08

hej!
er en kvinde på 38 år der har udviklet sygdomsangst efter biluheld og uregelmæssig hjertrytme.Det startede for snart 1 år siden,men har kunnet komme ud af det selv. er lige begyndt hos psykolog da jeg havde fået panikangst. nu er det bare blevet så slemt at jeg også er angst hjemme og panisk for at dø. hun mente at jeg skulle få noget medicin af min læge,men jeg er ikke meget for at spise piller og hjælper det???men det er hellere ikke sjovt at have lyst til at styrte på sygehus hvert andet minut eller føle man er ved at miste kontrol over sig selv næsten hele tiden! er der nogen der har nogle gode råd om hvordan man får kontrol over sig selv?jeg kan snart ingenting lave andet end at sove.hjælp!kh.ann

Tolfi
Kontakt:

Indlæg af Tolfi » 16 dec 2004 12:03

Hejsa Ann
ja det er ikke særligt sjovt at have panikangst/sygdomsangst det kender jeg meget godt til som du kan læse har jeg fået det af sygdom som jeg også fik efter en trafik ulykke, det er meget hårdt at også skal slås med panikangst/sygdomsangst oven i det . jeg får cipramil 20mg om dagen og noget beroligende så jeg tager ved behov jeg har også gået til psykolog det hjalp mig til at får stå hvad der sker i kroppen når man har et angst anfald, men hun kunne ikke der udover hjælpe mig da det var rigtig angst, som jeg har som er udløst af læger der ikke havde informeret mig ordentlig om en undersøgelse jeg har været ude for, men lige så lang tid de har været om at ned bryde min psyke lige så landtid vil det vare om at bygge den op igen for mit ved kommen er det 8 år :x

jeg syndes det er en god ide med de piller selv om det er træls at skal tage dem, men jeg kan se at jeg har fået det bedre efter jeg begyndte med dem, men de første uger vil angsten være forstærket det er hårdt inden til de går ind og virker, de vil hjælpe med at man ser anderledes på tingene men det jeg ikke kunne forstå i starten da jeg tog dem at jeg stadig havde angst, så snakkede jeg med min psykolog om dette og fik denne forklaring, det er meget normalt da de kun går ind og hjælper på ens tanke gang ,og man skal selv arbejde med angsten små ting af gangen og husk at belønne dig selv hver gang det er lykkes at komme det styk vider , og gå en tur eller hvis du kan løben en tur når angsten kommer det kan jeg så desværre ikke men en gå tur på en 30 min. om dagen eller mere er også en god ting da man produkters et og lande stof i kroppe det er godt til en der har angst eller depression
jeg har også et indlæg under panikangst der har jeg skrevet lidt mere om mig selv
håber jeg kunne hjælpe dig bare lidt
Kh Lonni :D

ann

Indlæg af ann » 16 dec 2004 17:24

HEJ TØLFI!
tak for dit hurtige svar!jeg bliver lidt i tvivl om jeg tør begynde med piller her op til jul, specielt hvis angsten så bliver værre..men måske bare nogen meget milde piller af en slags. :?:
ja,gåture er godt for alt!nu er jeg begyndt på akupuntur og tager atter igen igen til lægen,for at blive checket for struma,igen!spiser ikke salt med jod og har alle symtomer.jeg håber snart jeg får det bedre!det er noget mærkeligt noget, hvordan man kan miste kontrollen over sine tanker?!vi er nogle meget kompliserede væsener!
ps:skal du spise piller forever??hope not!atter igen tak for dit brev!kh.ann

Tolfi
Kontakt:

Indlæg af Tolfi » 16 dec 2004 19:12

Hejsa igen Ann
vendt du bare til efter jul med mindre du har det rigtig træls med angsten
, jeg tror ikke der er nogen piller der er mildere men der er forskellige slags piller og dem der passer til dig finder lægen ud af, og hvis du kunne få nogle beroligende som du tager efter behov og husk efter behov du må ikke tage dem hver dag, da man bliver afhængig af dem bare ved at tage dem i en uge hver dag, men de virker og de giver en trykheds fornemelse bare det du ved du har dem, jeg har dem altid med mig, hvis det skulle gå galt og det er rart at vide man har dem, det er igen tanke gangen :D der spiller ind der
men tilbage til pillerne når du starter på cipramil eller en anden pille er det en god ide hvis du har en pårørende holder øje med dig da det er hårdt de første uger for mit ved kommen skete det allerede noget i den første uge, jeg kunne se klare på tingene og blev klar over at det var angst jeg sloges med og ikke en anden sygdom jeg hehe troede det var maven der var noget galt med da den opførte sig underligt og jeg blev så svimmel jeg troede jeg skulle besvime,
jeg vil sige at for mit vedkommen tog det et par uger med forstærket angst og havde god hjælp at familien, jeg har været meget åben om det og det hjælper også hvis man har et anfald og sige det til den person der er der hvis der er nogen og snak om det hvis du kan
hele min familie og venner ved at jeg døjer med angst og fandt ud af vennerne kendte andre der havde angst så følget man sig ikke så alene
du er meget velkommen til at skrive igen hvis der er noget du går og trykker med eller spørgsmål så ska jeg prøve om jeg kan hjælpe ellers er der mange her på forum der vil hjælpe
hov forresten du spurte om jeg skulle tage pillerne forever så længe der angst skal jeg
håber jeg kunne hjælpe dig lidt
Kh Lonni god bedring

Tolfi
Kontakt:

opdatering om sygdomangsten

Indlæg af Tolfi » 20 jan 2006 21:41

Hej alle sammen

ville lige komme med en opdatering om hvordan det går nu med mit angst, jeg fik det rigtigt dårligt sidste år og valgte at gå til min læge og be om at få en henvisning til en psykiater da psykologen ikke kunne hjælpe mig mere og jeg bare ikke kunne holde ud og have det sådanne :cry:

jeg gik ved ham i længere tid, så han kunne ind stille medicinen til mig, jeg får i dag 20mg cipralex istedet for cipramilen, og har stadig beroligene medicin jeg kan tage hvis der er behov for det.

jeg har det bedre i dag end for et år siden og det kan jeg kun takke psykiateren for, og han var det hver at vendte på, at kunne komme til, og det er heller ikke en man skal betale for at gå til, for det har og havde jeg ikke råd til ud af kontanthjælpen.

jeg har stadig angst anfald :evil: men ikke som den gang, hvor de kunne blive ved i flere timer, det var bare ikke til at holde ud

psykiateren sage så længe jeg skal rende ind og ud på syghuset til undersøgelser vil angsten være der da mit panikangst og sygdomsangst er frem provokeret af alle de undersøgelse jeg har været igemmen alle de år og stresset over at ikke vide hvor jeg står i systemet om jeg altid skal gå på kontanthjælp :cry:

pas godt på jer selv ude ved skrærmene

en lille opdatering fra Tølfi :wink:

Besvar