Hvilke sygdomme er I angst for?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Malou
Geografisk sted: midtjylland

Hvilke sygdomme er I angst for?

Indlæg af Malou » 08 jun 2012 21:02

.....Læste lige de forskellige tråde igennem. Kom til at tænke på hvor mange sygdomme jeg selv har været sikker at have eller har været angst for... og samtidig at når man lige ser den liste for sig, så er det måske nemmere at overbevise sig selv om at det KAN være angst, når der er flere.....

Jeg har været sikker på at have:
-KOL
-ALS
-Tinnitus
-Sclerose
-Kræft i mund, modersmærker, bryst
- Apopleksi
- Ataksi
- Huntingtons chorea
- Andre sjældne neurologiske sygdomme

.... Ja hold da op... Dette har været over flere år (10 år ca) . Arbejder inden for sundhedssystemet og møder mange sygdomme, som jeg "samler op"... der er sikkert flere men det er lige dem jeg kan komme i tanke om.
Er der andre der har lige så lang liste som jeg???? :oops: :oops: :roll: :?:
Alt hvad du fuldstændig accepterer, vil føre dig til fred.... Lad livet være i fred!

Tullemusen

Re: Hvilke sygdomme er I angst for?

Indlæg af Tullemusen » 09 jun 2012 08:46

Kender alt for godt det med at ens angstsymptomer giver en angst for om man skulle fejle noget. Noglegange bliver man lidt i tvivl om det rent faktisk bare er angst eller om man fejler noget - især fordi at ens angstsymptomer, kan være så fysiske. Jeg har været angst for:

- Få Blodpropper (især i lunge, hjerte)
- Hjerteproblemer
- Kræft (Mave og Brystkræft)
- Lungesygdomme

Men det skyldes jo ofte at ens angstsymptomer jo ofte sidder i vejrtrækningen, brystet og maven.

/Tulle

Trineh

Indlæg af Trineh » 09 jun 2012 15:35

Alle dem man kan dø af.

Det er primært kræft jeg er bange for. :-(
Jeg tror altid at jeg har kræft, om så jeg bare har ondt i storetåen. Jeg synes selv at det er komplet idiotisk, men lige meget hvor meget jeg forsøger at overbevise mig selv om at jeg intet fejler, så vil det ikke rigtig lykkes. :(

Mrs72

Indlæg af Mrs72 » 11 jun 2012 09:48

Pyh jeg melder mig også i koret om en liste med sygdomme....

- sclerose
- kræft - maven, lungerne, brystet, underlivet...

Ja, det er rigtigt - det skal jo være noget livstruende. Og især kræft, fordi man hører at folk går med den frygtelige sygdom uden at opdage det!!
Og jeg har det nøjagtigt som I andre - angsten giver så mange fysiske symptomer så man er kontant i tvivl om det er noget man skal frygte eller forsøge at glemme.

Jeg forsøger at have den logiske tankegang, at hvis hvis jeg bare kan "glemme" mine symptomer i få minutter eller have en 1 time uden at jeg mærker den - så er det nok ikke noget jeg dør af. Den hjælper ofte, men af og til kører tankerne bare rundt og rundt...

Men er såå glad for at høre, at andre har det som mig. Så er jeg ikke helt "tabt" endnu. Kæmpe, kæmpe :-)

mor26

Indlæg af mor26 » 16 jan 2013 16:22

Ja jeg har vbestemt også været hele raden rundt og som regel starter det forfra igen på et tidspunkt..

Jeg har været angst for følgende:

Modermærkekræft
Brystkræft
Mavekræft-forsk tarm slags
lymfekræft
livmoderhalskræft
Hjernesvulst

Derudiiver har jeg været voldsomt angst for aids/hiv og er det stadig en del

Sundhedsfreak+

Indlæg af Sundhedsfreak+ » 15 nov 2016 13:45

min sygdomsliste:

hjernesvulster
livmoderhalskræft
modermærkekræft
brystkræft
lymfekræft
kræft i mund og hals
blærekræft
knoglekræft
sclerose
muskelsvind
HIV

Jeg har faktisk endnu ikke været sådan rigtig bange for at dø af hjerte/kar-sygdomme. Men det kommer nok....
Det mærkelige er bare, at jeg ikke rigtig kan være bange for mere end én sygdom af gangen, - så når der dukker et nyt symptom op på en ny sygdom, - så skubbes det andet ligesom ud....
Nogen gange er det virkelig til at dø af grin over, - og samtidig er det jo bare slet ikke sjovt, når man er i angstens vold....

Besvar