Nu igen

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
kgha89

Nu igen

Indlæg af kgha89 » 21 sep 2016 09:36

Hej derude,
Jeg er en pige på 27 år, der har lidt af helbredsangst i over 10 år. Der er perioder, hvor jeg intet mærker til det, og så er der perioder som nu hvor det overtager hele min hverdag og min livsglæde, fordi jeg KUN kan fokusere på, at jeg fejler noget farligt.

Det som pt. er galt er, at jeg har haft en omgang dierre for noget tid siden, og efter der var jeg bare sikker på AT JEG ER ALVORLIG SYG. Så siden da har jeg bare haft kvalme der kommer og går og er begyndt at sove dårligt. Jeg føler mig tung i hovedet osv og indre uro. Det er så ubehageligt, fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal stole på lægen, min mor, min psykolog om, at der ikke er tegn på noget alvorligt. For jeg er jo bare SÅ SIKKER. Har I erfaringer med, hvordan I kommer ud af suppedasen, når angsten rigtig har taget fat og man ingenting stoler på - andet end sig selv og ens egne "fornemmelser" i kroppen.

Mange hilsner,
Kgha89

SuzanHavva

Re: Nu igen

Indlæg af SuzanHavva » 24 sep 2016 08:42

Hej kgh.
Jeg føler så frygteligt med dig.
Min angst går dog på psykiske sygdomme. Angst for sindssyge og uvirkelighed.
Men jeg tror på at grund angsten for os begge er det samme. Katastrofetanker, hvad nu hvis... Frygt for at man er syg, da angst ikke kan virke så virkeligt..
jeg er selv 27 og blev ramt af panikangst, som nu er mere generaliseret angst, grundet overbelastning over for lang tid. Jeg har været ramt af angsten siden 17. juli i år.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med indlægget, andet end at du ikke er alene. Og du er velkommen til at skrive til mig.

Sørg for at holde dig i gang. Det kan aflede angsten og ikke mindst tankerne.

God dag.

Suz.

Besvar