Sygdomsangst - føler mit liv er gået i stå

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Hannibal_1408

Sygdomsangst - føler mit liv er gået i stå

Indlæg af Hannibal_1408 » 07 feb 2017 10:07

Hej. Jeg er en kvinde på 27 år, der lider af svær angst. Jeg lider af panik, sygdom - og socialangst. Jeg får medicinsk hjælp i form af sertralin, 150 mg.
Jeg har det sidste år oplevet mange angstanfald, der har gjort at jeg spærrer mig selv inde. Er næsten ikke udenfor en dør. Jeg er træt konstant, så sover også hele tiden. Jeg er flyttet hjem til min mor og hendes mand, ja har mistet en del af min selvstændighed og det påvirker mig også i den grad at jeg ret tit, bare lukker mig inde i mig selv. Er der andre der har det på denne måde? Føler mig ret palle alene i verden, og aner ikke hvad jeg snart skal stille op? Hvis du har lyst til at snakke så skriv gerne :)

Nogen der muligvis kender til en eller flere mirakelmagere, såsom hypnotisører eller psykologer på fyn der kunne hjælpe?

Hilsen Louise

kamyself

Re: Sygdomsangst - føler mit liv er gået i stå

Indlæg af kamyself » 06 mar 2017 10:31

Hej Louise
Jeg er en kvinde på 45 år. Jeg lider selv af sygsomsangst og har gjort det nok det meste af mit liv. Jeg mærker noget på min krop. Jeg kan ikke slippe det. jeg googler som en gal for at berolige mig selv til at finde ud af det nok ikke er kræft. Men for det meste bliver jeg i virkeligheden mere bekymret, fordi der er er altid worst case scenario og der er altid det sjældne tilfælde hvor... og MÅSKE er det mig denne gang. Efter en tid hvor angsten og symptomerne (oftest maveprolemer halsbrand kvalme ingen appetit, vægttab og ømhed i maven, svimmelhed og svaghedsfølelse) vover jeg at gå til lægen. Det trækker jeg ud fordi jeg frygter de undersøgelser og blodprøver han måske vil lave, og som betyder ventetid på svar og mere angst. I den periode er jeg SÅ kørt op af angst at jeg ikke ved om jeg har ingen appetit og kvalme af skræk eller af noget reelt fysisk. På et tidspunkt når jeg til den konklusion at det eneste jeg ER sikker på er at jeg i hvertfald HAR angst. Og oftest finder min læge ikke noget af betydning som sådan i sine prøver og undersøgelser. Jo, måske lavt jern og mavekatar, og formodet irriteret tyktarm. Og så er jeg klar til at få medicin mod min angst. For HVIS jeg rent faktisk skulle fejle eller komme til at fejle noget alvorligt kan jeg godt mærke at det ville jeg slet ikek kunne klare uden at få noget for min angst. Der har jeg stået en del gange i mit liv. Og hver gang når medicinen har hjulpet og der er gået max 1 år så kan jeg simpelthen ikke se hvorfor jeg skulle fortsætte med den, og så trapper jeg ud. Og så går det galt igen. Måske efter 1 år eller noget.
Det er der jeg er idag. Jeg har det som beskrevet. Og har netop idag besluttet med min læge at starte op med Cipralex 5 mg de første 2 uger og så op på 10 evt 15 i det lange løb. Så nu ved jeg der venter mig 2-3 uger med monster kvalme og nærmest ingen søvn :/
Mirakelmager kunne jeg også godt tænke mig at få kontakt til.
Men lige nu skal jeg bare have styr på det værste angst :/
Og så må jeg se.
Jeg har hørt om noget med noget online program for sygdomsangst de kører fra Århus univeristets hospital tror jeg måske det er. Jeg overvejer måske at søge nærmere på det.
Træt af at overleve. Vil gerne leve.
Jeg ved ikke om det ovenstsående lyder bekendt for dig, men det er sådan jeg oplever det.

Kæmpe kram til dig Louise.
Cosy

Besvar