Bange for at blive sindsyg

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Caro
Geografisk sted: København

Bange for at blive sindsyg

Indlæg af Caro » 25 jan 2006 11:09

Kære alle

Jeg har nu lidt af angst det seneste års tid. Det er ikke så slemt mere som for et år siden, men der er stadig tanker der præger min hverdag så meget, at jeg går og er deprimeret det meste af tiden.

Jeg får nu lykkepiller, men ikke en så høj dosis. Jeg vil nemlig også gerne af med pillerne igen på et tidspunkt. Samtidig går jeg hos en psykolog ca. 1 gang pr. måned. Mit spørgsmål til jer er, om I også føler jer fremmede for jer selv, bange for at blive sindsyg eller skizofren? Jeg føler nogle gange ikke, at jeg kender mig selv. Det er dog ikke så slemt, at jeg har hallusinationer eller andet, men hvornår kan hjernen ikke klare mere. Hvad er normalt adfærd og hvad er ikke?? Jeg ved ikke om der er nogen der er lige så meget i vildrede som jeg, men vil meget gerne hører fra jer.
Jeg føler jeg lever i en boble!

Hilsen

Caroline

K a r e n J

Indlæg af K a r e n J » 26 jan 2006 09:00

Hej Caroline.

Jeg tror vi alle ind imellem lever i en bobbel. Måske er det realiteterne der banker på og vi ikke tør åbne?

Jeg får tit af vide at jeg skal mærke efter i mig selv. Hvad jeg vil/ har det godt med/ dårligt med o.s.v. Det er jeg ikke ret god til at gøre. Det føltes tit som om jeg sætter en plade på med mig selv, og så spiller den bare derud af. Hvis du forstår hvad jeg mener?

En tanke der meget ofte strejfer mig er; hvem er jeg egentligt? Hvis jeg bare kigger og kigger på mit spejlbillede. Så kan det hele godt snurre rundt og rundt. Jeg bruger en gang imellem spejlet under at anfald. Men der er det åbenbart noget andet. Der skal jeg ikke forholde mig til hvem jeg er, men til min angst.

Om dette giver nogen mening, ved jeg ikke..... :lol:

Men så er vi da ihvertfald 2 nu der er bobbelfolk....... :wink:

milla
Geografisk sted: Gladsaxe

Indlæg af milla » 29 jan 2006 15:08

Kære caroline

Du må ikke tro at depression og eller angst er det samme som en sindsygdom!! men dine tanker og følelser er helt normale, det er netop fordi du ikke er sindsyg at du er bange for at blive det.
Jeg har en del erfaring som sygeplejerske med psykisk syge mennesker, og har derfor læst temmelig meget.

Jeg er nu desvæære selv blevet syg, er angst og depressiv, ved ikke hvorfor endnu, men stress og en mildt sagt temmelig skræækelig barndom, og tendesn til fødselsdepresion har nok en finger med i spillet.

Jeg har dog i starten dog haft de samme tanker som dig, men ved også at jeg ikke bliver sindsyg. Jeg synes at det letter med tiden, og at terapi hjælper.

Kærlig hilsen
milla

Besvar