Hvordan takler i jeres angstanfald når det er værst ?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Mille1966 » 06 jun 2006 12:06

Og hvordan har i det i kroppen når det står på ? altså følesen ? har i ondt i kroppen.
For mit vedkomnende har jeg spændninger så voldsomme i hovede,nakke og skulder,nogen gange føles det som jeg ikke får ilt ned i føderne :oops:

Hlh
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Hlh » 10 jun 2006 14:40

Hej Mille1966,

Ja, spændinger så musklerne gør ondt, blodet der banker rundt i kroppen, susen for ørene, prikken i hovedbunden, når det er allerværst - fuldstændig tanketom krop der bare er i total panik. Hvor jeg ikke kan mærke hverken arme eller ben, ikke ved om jeg står eller falder, ikke ved hvad jeg gør. Forfærdelig følelse! Når den så er kulmineret, kommer funktionerne igen. Som om kroppen er udmattet, ikke kan opretholde anfaldet, musklerne slapper langsomt af, mest fordi de ikke kan fortsætte den spænding, pulsen der langsomt bliver langsommere, svimmelheden der lige så stille igen tillader mig at stå stille, tankerne vender tilbage, pinligheden ved at have gennemlevet en så forfærdelig tilstand, usikkerheden om hvorvidt det har været synligt eller ej...
Det er modbydeligt!

Jeg har efterhånden lært at turde lukke op for angsten. Anfaldene bliver værre jo mere man forsøger at undvige og undertrykke dem. Når jeg lukker op, prøver at acceptere at det er der, se på 'hvad det er angsten vil mig' så kan jeg erkende det der ligger bag, og angsten slipper lige så stille. Håber du kan bruge det til noget! Er du i behandling?

Rigtig god weekend til dig!
:)
Hlh
Helle

Bukowski
Geografisk sted: NordSjælland

Indlæg af Bukowski » 18 jun 2006 22:27

Jeg har lige oplevet et anfald, så det sidder stærkt i hukommelsen. Det starter med at jeg mærker noget er på vej, en indre uro som ikke er til at sætte ord på. Så kommer fornemmelsen med snurren i arme, ben og hovede og nervøsiteten sætter voldsomt ind og jeg er overbevist om at nu falder jeg om og dør af et hjerteanfald.....er 100% sikker.

Og griber efter telefonen for at ringe til nogen og bare høre en stemme som kan få mig ned på jorden igen.....

Der er ingen hyberventilering eller ømme muskler. Bare den snurren i overalt som står på 10-100 sekunder og dræner kroppen totalt for energi.

At man så samtidig er 100% klar oven i hovedet er næsten det værste...

Men nu har jeg fundet ud af, at lave noget...som f.eks spæne rundt i huset og aflede symptonerne. Det hjælper med må se tåbeligt ud :lol:

Jeg skynder mig at sluge en beroligende pille, velvidende at den først virker om 30 min og bliver så skuffet over mig selv 5 min efter at have slugt den, når jeg godt kunne klare det uden. Men man er desperat og vil bare have det skal holde op igen...

Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Mille1966 » 03 jul 2006 08:52

[
Nej jeg er ikke i behandling ,har været det for nogen år siden,men syndes ikke det hjalp.
Er her nogen der kender nogen gode behandler på fyn ?

Besvar