Angst påvirker huden?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Isabella

Angst påvirker huden?

Indlæg af Isabella » 13 jun 2006 18:14

Jeg har haft sygdomsangst et godt stykke tid nu, men det er blevet meget intenst på det sidste...Jeg er så bange for at fejle noget, at det nærmest er som om jeg er indforstået med at der er noget galt.. Jeg får pludselig tanker om hvordan jeg skal fortælle det til andre, og om hvordan mit liv komemr til at være, nu hvor jeg fejler noget, som jeg erså bange for..

Inden for det sidste er jeg begyndt at få meget uren hud..Hvilket jeg aldrig har haft før..Jeg har latid været meget heldig lige på det område. Men nu har jeg en masse knopper i ansigtet, og røde ømme knopper på brystet. Nogle siger at langvarig irritation og stress på et tidspunkt kan vise sig på huden.. Ville bare høre hvad I tror her..??

Tak..:)

Jonas

Indlæg af Jonas » 13 jun 2006 19:04

Hej Isabella

Det kan være helvedesild. Det er en infektion af nervetrådene i huden. Jeg har haft det samme fornylig da jeg var stresset og nede i kælderen. Nu har jeg det bedre og vupti, det er væk.

Mug_Bolle

Indlæg af Mug_Bolle » 13 jun 2006 21:16

har også hørt at ens tilstande skulle kunne give uren hud. Men det er sikkert det samme som Jonas kalder helvedesild (beskrivende navn BTW.)..

men det kan jo også være meget andet. hormonforandringer. et skyllemiddel. overfølsomhed overfor noget helt andet.

generelt oplever mange at deres huds renhed svinger lidt fra tid til anden. giv det lidt tid og se om det ikke går i sig selv.

Isabella

Indlæg af Isabella » 14 jun 2006 17:17

Hmm..Klør helvedesild ikke ret meget..Og plejer man ikke at have ondt i området hvor det dukker op?... jeg håber bare snart det går væk..jeg kan ik li det! er der slet ingen andre der kender til noget lignende.. Min mor syns jeg skal tage til lægen nu, fordi det ikke går væk..det er blevet lidt bedre, men der er stadig en masse små knopper..:(

Besvar