Truxal..

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
miften

Truxal..

Indlæg af miften » 21 sep 2009 18:24

Hej derude.

Jeg er ny her og også ny med angst.. Tidligere har jeg lidt af spiseforstyrrelse og depression.

Jeg ville gerne høre om nogen af jer har erfaring emd truxal?

Jeg fik det første gang (25mg) i forbindelse med indlæggelse for ca. 5 uger siden, og har efterfølgende taget det ved angstanfald (25mg). Nu har jeg så fået ordineret det, så jeg egentlig kan tage det fast tre gange om dagen (15mg pr. gang).. Mit problem er bare, at jeg bliver rigtig rigtig træt af det!
Til hverdag går jeg i 3.g på HTX og der er hverken angst eller træthed optimalt.. Jeg ved snart ikke hvad der er værst.,

Jeg går og venter på et behandlingstilbud, men i mellemtiden skulle jeg meget gerne kunne holde fast ved skolen.
- At skulle gå 3.g om er for mig slet ikke en mulighed!!

Tanker til jer alle..

Jan Projekt Smørhul
Geografisk sted: Sorø

Indlæg af Jan Projekt Smørhul » 22 sep 2009 17:41

Hej Miften. :wink:

Du kan læse om Truxal i tråden om anti-psykotisk medicin. Linket er:
http://www.angstforeningensforum.dk/php ... .php?t=229

Jeg tager Truxal dagligt.

Jeg tager 3 x 25 = 75 mg eller 4 x 25 = 100 mg Truxal om dagen.

Jeg føler mig ikke træt. Men jeg har fået en lille vægtøgning.

Umiddelbart virker det som om, at Truxal har hjulpet mig meget. Men det kan selvfølgelig skyldes placebo-effekten.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen
Ideudvikler
Projekt Smørhul
(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

miften

Indlæg af miften » 22 sep 2009 20:31

Hejsa

Tusind tak for svar!

Det er rart lige at høre om andres erfaringer, og tråden gav mig lidt ny viden.
Jeg kender 'flere' der tager 3 x 25 g som dig, og jeg begriber ikke hvordan I kan holde jer vågne!! :shock:

Nu har jeg lige været ovre og besøge en jeg mødte da jeg var indlagt, og han får netop den dosis truxal (+ en masse andet møg), og kan tage det som PN også.. Han sagde han var meget træt i starten da han tog det, men nu var det ikke så slemt.

Jeg synes bare ikke planen for mig er at skulle tage det fast! I dag har jeg fx klaret dagen med strikning i skolen og aktiviteter i eftermiddags. Først her til aften, blev jeg nødt til at tage 15mg og 15mg igen her inden sengetid.

Forhåbentlig kan jeg undgå en vægtøgning - jeg plejer at gå rimelig fri for bivirkninger - det fik jeg i hvert fald ikke af antidep, som jeg desuden stadig tager..

Men endnu engang, tak.

Migsen

Re: Truxal..

Indlæg af Migsen » 03 nov 2011 02:07

Hej,

Jeg ved nøjagtig, hvordan du har det. Har også socialangst, og tidligere som barn haft spiseforstyrrelse og depression.

Jeg tager kun Truxal som nødløsning, da den også virker så sløvende, at jeg næsten helt falder i søvn.

Har imidlertidigt hørt, at man kunne kombinere medicinpræparater fx med Abilify, som skulle gøre en kvik. Er hørt fra min overlæge i det sted, jeg er i behandling, som hedder OPUS (et 2-årig behandlingstilbud til unge. Få evt. en henvisning fra din læge).

Håber det hjalp lidt :D

miften

Re: Truxal..

Indlæg af miften » 03 nov 2011 11:01

Hejsa

Er ked af at høre du også kæmper med angsten.
For snart 1½ år siden kom jeg i behandling hos en privat psykiater og for ca et halvt år siden (tror jeg), kom jeg i behandling med seroquel prolong i stedet for truxal - fik dog aldrig rigtig noget ud af truxal, da det kun var som absolut nødløsning jeg kunne tage det.

I øjeblikket er min angst igen blusset op, og jeg kan stort set ikke være alene i min lejlighed. Derfor har jeg været på psyk skadestue et par gange og der fået alm. seroquel med hjem som pn. I dag skal jeg snakke med min psykiater om at have det fast som pn, så jeg ikke behøver at tage på psyk.

Besvar