Lyrica og alkohol

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
somebodyhelpme

Lyrica og alkohol

Indlæg af somebodyhelpme » 15 aug 2010 14:14

Min læge har anbefalet mig Lyrica mod angst og rastløshed.
Han siger, at jeg gerne må drikke lidt alkohol, bare det ikke er for meget.

Men på nettet har jeg læst, eller forstået det sådan, at det virker som antabus.

Det vil gå drastisk ud over min livskvalitet hvis jeg ikke længere kan nyde et glas rødvin.

Er det sandt, at det virker som antabus?

Og hvad med vægtøgning, er det ekstremt meget vægtøgning? Altså, ligesom Zyprexa hvor mænd udvikler bryster osv. efter længere tids brug?

hogies

Re: Lyrica og alkohol

Indlæg af hogies » 18 apr 2011 13:55

Jeg vil ikke råde dig til at gøre det, men jeg har ingen problemer haft med det.
Jeg er på 2 x 75 mg om dagen.
Og jeg drak 20 plus genstande begge dage, uden nogen problem.

Forhør dig med lægen og prøv dig frem, jeg prøvede det sammen med min bror som viste jeg var på ny medicin, så hvis noget gik galt kunne han holde styr på det.
Men alt gik væk, syntes også det ville være trist hvis jeg en gang i mellem ikke kunne gå i byen.

Go dag til alle som læser med.

hogies

Indlæg af hogies » 18 apr 2011 13:58

mht vægtøgning så er jeg så heldig at jeg har mistet al min appetit, så taber mig rigtigt meget.
Jeg har selv taget 20 kg på af Cipralex..

Så lyrica er indtil videre et drømme drug for mig :)

tessamusen

Indlæg af tessamusen » 18 apr 2011 15:39

Jeg har ikke fået et eneste glas vin i snart 5 år. Får ganske enkelt en hamrende hovedpine med det samme – selv efter ½ glas. I starten savnede jeg det selvfølgeligt. Det er ikke det sammen med cola til en lækker bøf. Men ny generer det mig faktisk ikke længere – jeg ser ikke længere på det som en dalende livskvalitet. Ser på de positive sider af sagen – er altid i superform dagen efter, hvor andre måske bruger en hel dag på sofaen…..

Benthe1

Indlæg af Benthe1 » 15 maj 2011 17:41

Jeg er lige startet med Lyrica mod generaliseret angst og jeg har af min psykiater fået at vide,at jeg ikke skal drikke alkohol. Desuden sagde han også at jeg ikke må drikke kulsyreholdige drikke ...sodavand osv og jeg måtte helst spise grillmad højst 1 gang om ugen. Det var noget med at det ikke er godt for leveren. Er der andre der har fået at vide at de skal undgå at spise eller drikke specielle ting,vil jeg gerne høre om det. mvh Benthe

Benthe1

Indlæg af Benthe1 » 07 jun 2011 15:54

Jeg har ved det sidste besøg ved psykiater fået at vide at marinerede sild heller ikke er godt,når man tar Lyrica er der andre der har hørt om det og er der andre ting det ik er godt at spise/drikke i den forbindelse? mvh Benthe

frisor
Kontakt:

Indlæg af frisor » 15 aug 2011 18:51

marinerede sild ikke er godt. sært nok. men godt at vide. takker

Besvar