P.O.S.I.T.I.V:E medicin erfaringer /sertralin

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
bangebux

P.O.S.I.T.I.V:E medicin erfaringer /sertralin

Indlæg af bangebux » 20 okt 2012 11:34

Hej
jeg er en kvinde på 31 år -jeg har de sidste 11 år lidt af panikangst on/off-
Jeg er nu inde i en svær periode og har været det næsten et år nu :shock:

jeg har fået en recept på sertralin 25 mg-jeg har aldrig taget medicin -for jeg er rent ud sagt ved at skide i båvserne af skræk over de bivirkninger -jeg er især bange for den forværring af angsten i starten -det kan jeg slet ikke overskue med 2 små børn :cry:

jeg vil virkelig gerne have hjælp og jeg vil også gerne tage medicinen -jeg tør bare ikke :roll: (min psykiater vil ikke give mig noget beroligende at starte med)

Har du prøvet sertralin-var du også bange for at starte op -og har det hjulpet dig :?:
eller har du erfaringer med at dæmpe angsten på andenvis (naturmedicin virker ikke for mig)

for at jeg ikke skal blive endnu mere rad søger jeg kun de POSITIVE erfaringer :wink:
K/h Bangebux

Papangero69
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: P.O.S.I.T.I.V:E medicin erfaringer /sertralin

Indlæg af Papangero69 » 20 okt 2012 20:16

Har ingen erfaringer med medicin......endnu. Så jeg vil også gerne høre andres erfaringer....og undskyld jeg braser ind i din tråd bangebux.

....tror bare man er nødt til at indstille sig på eventuelle bivirkninger.....og det gælder jo al slags medicin. Er for nylig startet med blodtryks
medicin og har ikke haft nogen bivirkninger....så det er nok forskelligt fra person til person.

bangebux

Indlæg af bangebux » 25 okt 2012 11:36

velkommen
jeg får betablokkere og selv dem er jeg så utryg ved at jeg næsten går i panik før jeg har slugt den -så jeg er lidt usikker på om medicin er den rigtige for mig ,alene tanken om at tage pillen gir mig samtlige bivirkninger-jeg vil bare så gerne være "rask"-så det frustrere mig enormt :roll:

Pern
Geografisk sted: Københavnstrup

Indlæg af Pern » 14 jan 2014 17:31

Hej

Nu er det godt nok ved at være længe siden, du har skrevet indlægget, men måske du stadig læser herinde engang i mellem?

Jeg tager Sertralin og har gjort det i... puha, 6-7 år efterhånden.

Da jeg gik i gymnasiet havde jeg en periode, hvor alting brød helt sammen. Min mor slæbte mig til psykiater, som mere eller mindre tvang mig til at begynde på antidepressiv. Jeg var SÅ bange for det, SÅ bange for bivirkninger - og egentlig også for virkninger. Jeg havde virkelig ikke lyst, men pres fra både min psykiater og min mor (og en anerkendelse af at jeg ikke ville leve med at have det så dårligt, som jeg havde) gjorde, at jeg overgav mig og begyndte at tage dem. I starten mærkede jeg ingen forskel. Faktisk gik der ret lang tid (måske et par uger, jeg husker det ikke), men jeg husker en dag, hvor jeg pludselig stoppede op og mærkede, at nu havde jeg faktisk haft det bedre i et par dage. Jeg havde slet ikke lagt mærke til, at det gik fremad. Det kom bare snigende.
I dag er jeg hamrende afhængig af min medicin. Det huer mig ikke. Men jeg accepterer det, for jeg VED, at det hjælper. I gode perioder trapper jeg langsomt ned til en lavere dosis (75-100 mg/dagen), men når jeg så får det skidt, så stiger jeg igen til 150 mg. Og det hjælper. Selvom jeg ikke kan lide tanken om, at medicinen påvirker min hjerne, så ville jeg for alt i verden ikke undvære den!

Den eneste bivirkning, jeg har haft, var da jeg skiftede til et andet Sertralin-præparat og blev ret tør i munden. Skiftede tilbage og så forsvandt det.

Både virkning og bivirkning er forskelligt for alle, men min erfaring er meget positiv.

25 mg er i øvrigt en meget lav dosis og meget nem at trappe ud af igen :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om du er gået i gang med medicinen og hvad du har fået ud af det?

Besvar