Betablokker til at sænke angstsymptomer

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
camille

Betablokker til at sænke angstsymptomer

Indlæg af camille » 22 jan 2014 20:00

Hej

Er der mon nogen herinde der ved noget - elelr evt får betablokker mod angstsymptomer. Ved godt at det ikke ligefrem er det mest udbredte præparat . Men jeg ved også nogen kan få det til at sænke alt for høj puls og ekstraslag som kan være det værste under et angstanfald.
Jeg har hat generaliseret angst . og panik angst i 10 år . og to perioder med stress . jeg har prøvet cipralex istarten. de var ikke nok. Min psykiater som jeg startede hos for 4 år siden gav mig lyrica som jeg kun har været voldsomt glad for. han har også givet mig valdoxan da jeg har haft to depressioner og har massive søvnproblemer. Nu er min angst i hverdagen ikke så slem . stikker kun hovedet frem ind imellem. Men min panikangst som oftest kommer om natten, og varer hele natten giver mig en puls på 130 i flere timer. desuden har jeg i dagligdagen ekstraslag , jeg har fået tjekket mit hjerte osv. Min egen læge synes jeg bør prøve en lav dosis betablokker dvs selozok . så kan jeg måske undgå at ty til stesolid som jeg hidtil har taget når min puls er ekstremt høj.

såvidt jeg kan læse mig til så er der ikke noget farligt ved at tage en lav dosis af dem - snarere tværtimod . da for høj puls jo helelr ikke er godt.

Men hvad siger I . evt Lisa ved du noget. jeg er jo som vanlig træt af piller og meget bange for at tage yderligere. men hvis jeg kan undgå at tage en benzidiazapin når jeg får anfald så er det vel en god ide at starte.

Besvar