Svimmelhedsanfald?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
moca

Svimmelhedsanfald?

Indlæg af moca » 08 jul 2019 21:25

Godaften alle sammen :)
Jeg bøvler med en bekymring som fylder rigtigt meget lige fortiden. Jeg er pt sygemeldt på 3 uge med stress og angst (sygdom og dødsangst) - det går bedre det jeg slet ikke i tvivl om, men angsten tager stadig over.
I dag oplevede jeg noget meget ubehageligt, jeg sad i sofaen stille og roligt og snakkede med en ven da jeg pludselig ud af det blå bliver svimmel, det var som om jeg sad stille men alt andet i rummet begyndte at dreje rundt, det varede kun et par sek. Og så var det overstået.. jeg fik hverken kvalme eller noget, blev bare hamrende nervøs :(
Det skal også lige nævnes at jeg nogen dage godt kan føle mig lidt diffus og sådan lidt svagt svimmel som om jorden under mig bevæger sig en smule, men det er aldrig kommet så voldsomt i et anfald.. jeg er 22 år og for 2 måneders tid siden fik jeg tjekket blodtryk osv. Så er ellers sund og rask. Men dette anfald bekymre mig, er der andre med angst der oplever ligende? Jeg ved stress og angst kan give svimmelhed, men i sådan stil her? Håber nogen kan hjælpe med at dulme mit tankemylder. På forhånd tak og rigtig god aften derude :)

EsbenAndersen

Re: Svimmelhedsanfald?

Indlæg af EsbenAndersen » 09 jul 2019 18:03

Hårtørre har et indbygget system, der gør at bliver de overophedet så slukker for ikke at sprænge i luften. Det er et ret smart system.
Mennesker har et lignende system, der beskytter os. Måske er det, hvad der er sket.
Senest rettet af EsbenAndersen 09 jul 2019 18:28, rettet i alt 1 gang.

moca

Indlæg af moca » 09 jul 2019 18:11

Mange tak for svaret :)
Så du mener det kunne være fordi jeg var “overbelastet” ? :)

EsbenAndersen

Indlæg af EsbenAndersen » 09 jul 2019 18:33

Moca

Ja det kunne godt være fordi dit "sytem" var overbelastet, så da du bliver svimmel, der får det en chance for at køle dig ned :)

Vi har et vanvittig intelligent system, der virkelig prøver at hjælpe os. Vi tror ofte bare de fysiske signaler vi oplever er et tegn på, at der noget galt, så vi går i alarmberedskab og prøver at bekæmpe det, hvilket kan være det modsatte af hvad systemet fortæller os vi skal gøre.

Jeg har jo ikke snakket med dig, så kan ikke 100% vide det er tilfældet hos dig. Ud fra det du fortæller med du har været til læge og dine stress problematikker, så kom jeg frem til det kunne være svaret :)

De bedste tanker
Esben

Besvar