Psykiatrifonden

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
Jan Projekt Smørhul
Geografisk sted: Sorø

Psykiatrifonden

Indlæg af Jan Projekt Smørhul » 29 mar 2005 06:39

Hej. :wink:

Dette indlæg her jeg også skrevet under "Medicin".

Personligt er jeg en meget stor tilhænger af Psykiatrifonden. Dels har denne fond stor fagviden. Dels er de efter min mening meget nuanceret, da den både går ind for psykoterapi, medicin og elektrochock. Med andre ord udelukker Fonden hverken medicin eller psykoterapi. :wink:

Jeg kan oplyse, at Fonden er ved at lave en ny bog om depression, hvor de blandt andet omtaler perikon/perikum. Og hvis jeg har forstået det rigtigt, vil fonden ajourføre deres bog om psykofarmaka om 2 års tid. :wink:

Hvis man går ind på www.psykiatrifonden.dk og trykker på "Svar og spørgsmål", kan man komme frem til afsnittet om depression og angst. I dette har Psykiatrifonden lige givet 3 nye svar om Perikon/perikum - Planteverdenens grønne "lykkepille". :wink:

Jan Projekt Smørhul
Geografisk sted: Sorø

Indlæg af Jan Projekt Smørhul » 23 apr 2009 20:09

Hej. :wink:

Dette indlæg står også i et andet afsnit.

Jeg har lige læst et af Psykiatrifondens medlemsblade fra 2009. Der er åbenbart kommet en ny bog om angst. Bogen er tyk. Den er skrevet af flere faggrupper. Jes Gerlach fra Psykiatrifonden har vist så samlet det hele.

Jeg gider ikke selv læse så tyk en bog om angst, da jeg er nærmest angst-fri nu. (Anti-psykose-midlet Truxal ser ud til at hjælpe mig). Men hvis jeg stadig var angst-ramt, ville jeg nok læse den.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen
Ideudvikler
Projekt Smørhul
(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Besvar