Hvilken psykolog til behandling af angst og depression???

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
spurven

Hvilken psykolog til behandling af angst og depression???

Indlæg af spurven » 10 okt 2010 11:35

Jeg har generaliseret angst, sygdomsangst og depression - har dog i flere år været i behandling med Efexor 300 mg som har hjulpet meget på min angst. Jeg har netop fået en psykologhenvisning ved lægen fordi tingene igen er begyndt at dukke frem oftere og jeg vil gerne forsøge at tage det i opløbet.

Kan nogen anbefale en dygtig (kognitiv)psykolog indenfor sygesikringen, ikke alt for langt fra Vejle? Det er vigtigt at vedkommende er meget konkret i sine arbejdsmetoder og ikke er så nem at 'skræmme', da jeg egentlig hører til i psykiatrien men der er pt meget lang ventetid, så derfor en psykolog i mellemtiden. Altså, jeg er ikke truende eller noget :wink: men kan være meget selvdestruktiv og komme ret langt ud følelsesmæssigt!

Tigerdyr

Re: Hvilken psykolog til behandling af angst og depression??

Indlæg af Tigerdyr » 15 okt 2010 02:30

Hej spurven.

Jeg kender desværre ikke til andre end fobiskolen i København, og Århus universitets hospital, Riisskov....dem har jeg hørt meget godt om, men du bor jo midt imellem, så jeg ved ikke hvad du tror vil være godt for dig. Det som hjælper mod angst er som sagt det som Mark Twain (en forfatter) sagde engang....Gør de ting som du frygter allermest, og frygten dør....det forsøger jeg at leve efter. Depression er jo helt naturlgt at lide af, hvis man har angst, så skal man nok blive deprimeret over ens situation. Selvfølgelig kan man også være deprimeret over nogle personlige hændelser som man har oplevet, det er nok tit en blanding af begge dele.

Skriv hvis du føler behov for det.

Kram fra Tigerdyr

Besvar