Akupunktur mod socialfobi - virker det?

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
Callas

Akupunktur mod socialfobi - virker det?

Indlæg af Callas » 07 nov 2010 16:21

Hej

Mit problem er socialfobi. Og mere specifikt: præsentationsangst.

Jeg fungerer egentlig udemærket til daglig, men er efter en stressperiode med fyringer kommet til at tvivle voldsomt på mig selv og mine evner. Da jeg som udgangspunkt er perfektionist, har episoderne desværre sat sig som præsentationsangst.

Det betyder, at jeg får voldsomt ubehag i situationer, hvor jeg føler, at jeg skal bedømmes. Situationer som taler, oplæg og bare 'sig et par ting om dig selv', giver mig en svimmelhed og kvælningsfornemmelser, jeg dårligt kan beskrive.

Jeg har været igennem kognitiv terapi, hypnoterapi og tankefeltterapi. Og ærligt talt er jeg ved at være noget træt af behandlere, der lover hurtig bedring. Selvom jeg altid har forsvoret det, er jeg begyndt at tage beta-blokkere op til møder. Og på sin vis hjælper de, da de forhindrer, at min puls ryger op på max.

Da jeg meget gerne vil af med det her altødelæggende fænomen, vil jeg høre, om nogen med samme problem har erfaring med akupunktur?

Og endelig: hvis nogen kan anbefale en bestemt akupunktør i København.

Martin Christensen

Re: Akupunktur mod socialfobi - virker det?

Indlæg af Martin Christensen » 02 dec 2010 23:00

Jeg har et forslag som ikke handler om akupunktur - ignorer mig hvis du ikke kan bruge det.

Hvis du har en oplevelse af at du har behov for at alting skal gøres/være perfekt før du har ro - så begynd at arbejd med
at de tanker der ligger bag illusionen om at noget kan være "perfekt. Hvorfor? Fordi det er der du begynder at tvivle på "konceptet" angst.

kh martin

Besvar