ACT Terapi (acceptance and commitment therapi)

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
Alvin71

ACT Terapi (acceptance and commitment therapi)

Indlæg af Alvin71 » 02 maj 2011 18:59

ACT terapi, har den bedst dokumenterede effekt på angst ,depression og andre sårbare tilstande.
ACT bygger på adfærdsterapi og kognitiv terapi, men med en ny og overraskende vinkel. Frem for at have focus på at reducere eller helt undgå ubehag, vil man i ACT lære teknikker til at acceptere det ubehag, der alligevel ikke kan ændres eller kontrolleres, og i stedet lægge vægt på at skabe et indholdsrigt og værdibaseret liv.

ACT terapi, og en bevægelse der bruger gammel filosofisk visdom som accept og mindfullness, fra bla. østen, - sammen med den nyeste viden, indenfor psykologisk udvikling, og videnskab.

Handler om at finde frihed, og evnen til psykologisk fleksibílitet! på godt og ondt- slippe kampen mod ubehag og styrende tanker!
Og skabe et rigt, alsidigt og meningsfuldt liv!
Med masser af Håb. Nærvær og Vitalitet.
Med forståelse og medfølelse- og teknikker til at nærme sig nuet.
Kort sagt , en fri sjæl, der lever livet i den retning, der stemmer overens med sine indre værdier og drømme!også selvom livet kan være hårdt og svært!

Jeg går selv i ACT terapi, hos en psykolog, og lever et vitalt meningsfuldt liv, med socialangst!
Det har og hjælper mig rigtig meget, og har givet mig håb og drømme tilbage,+ et aktivt liv.

Hvis du er interesseret i at vide mere, har jeg startet en ACT terapi gruppe på facebook, også startet et forum der hedder:
www.actterapinetværk.dk

VH AL

Besvar