Psykolog

Her kan du stille spørgsmål og fortælle om dine erfaringer med alle former for terapi
Besvar
AngelicaClaire

Psykolog

Indlæg af AngelicaClaire » 06 feb 2012 01:41

Hej allesammen. Jeg har i ca. et halvt år lidt af panikangst. Ellers dvs. at jeg startede med at få symptomerne for et halvt år siden og så anfaldende senere hen. Jeg er startet til en psykolog som jeg har set et par gange nu, men jeg føler ikke rigtigt at der er en der kemi og tillid der er nødvendig for at kunne åbne sig helt op. Hvad er jeres erfaringer med psykologer og kognitiv terapi og kan i anbefale nogle gode psykologer i København der har overenskomst med sygesikring?
Mvh. Angelica

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Psykolog

Indlæg af Forza » 06 feb 2012 14:02

Hej Angelica

Der er en liste over kognitive psykologer her:

http://sakt.dk/terapeuter.asp

Ved en håndfuld af dem står der at de har overenskomst med sygesikringen.

Hvis dine følelser / adfærd er meget svingende kan det være en fordel at snakke med en psykiater. Det er fordi at kun psykiatere er kvalificeret til at stille diagnoser når det gælder følelser.

Min erfaring med terapi er at det tog tid inden jeg følte mig tryg. Jeg tror at det er på grund af min socialfobi. Angsten er mindsket væsentligt men jeg mærker stadig noget til den. Terapi er jo noget hvor man kun snakker om det der ikke fungerer hos en selv. Man arbejder med små skridt ad gangen. Derfor kan det tage lang tid inden man mærker en general bedring.

Håber du kan bruge det til noget.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

AngelicaClaire

Indlæg af AngelicaClaire » 06 feb 2012 15:13

Tak skal du have! :-) godt med sådan en liste

Mvh. Angelica

LittlePrincess

Indlæg af LittlePrincess » 15 jun 2012 17:30

Hej Angelica.

Det kan være svært at finde den rigtige psykolog. Jeg kan varmt anbefale Ole Taggaard fra ACT Klinikken. Han er den førende psykolog indenfor den nye kognitive terapiform ACT (Acceptance and Commitment Therapy) og er ganske enkelt fremragende. Når det gælder angst er "igennem" den eneste vej ud - jeg har forstået at alt det jeg gjorde for at undgå ubehaget i virkeligheden var det jeg led under (det virker ikke!). I stedet for at flygte har jeg lært hvordan jeg kan opleve angst uden at blive overvældet af den. Og så er jeg via samtalerne blevet meget mere klar på, hvad jeg der betyder noget for mig i mit liv, så jeg kan bruge det som løftestang, når jeg oplever min angst. Jeg ved hvad der er godt for i længden. Det gør at jeg genfinder min retning.

Jeg håber du kan brug dette til noget.

Solstrålehilsen fra
LittlePrincess :D

Besvar