Grupper i Københavnsområdet

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
joe
Geografisk sted: Nørrebro

Grupper i Københavnsområdet

Indlæg af joe » 24 okt 2008 04:43

Min erfaring siger mig, at man generelt har det bedst med at komme udover socialangst og depression vha. kontakt med andre.

Med socialangst og tit med depression, der udspringer af socialangst, er det jo sådan, at man har et behov for at føle, at man bliver værdsat af andre og at man kan fungere med andre mennesker.

Personligt er jeg ung (19), føler mig ufatteligt ensom og har kæmpet med socialfobi siden jeg var ca. 10 år gammel. Jeg har dog aldrig, før nu, hvor jeg røg ind i noget panikangst, været bekendt med det, at jeg faktisk har socialfobi. Jeg ville bare aldrig indrømme, at jeg faktisk var bange for sociale sammenhænge og var skide usikker. Det har ikke bragt mig nogen steder.

Det første skridt til at bekæmpe noget, er at erkende at det findes og se, at der er ander, der har det på samme måde.

Findes der egentlige grupper i København, der beskæftiger sig med angst?

x(x)x
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af x(x)x » 11 jan 2009 00:51

Øhm, det er godt nok lidt længe siden du skrev dit indlæg, men vil lige svare alligevel =) Måske er der andre der tænker det samme. Jeg kontaktede en fra angstforeningen for at få svar på samme spørgsmål og det viste sig at der faktisk var en del grupper alene i Kbh =) Jeg skal ringe og høre nærmere om det mandag eller tirsdag, så hvis jeg er heldig er der også en gruppe i nærheden af mig.

Besvar