Ny psykolog

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
Michael23

Ny psykolog

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 15:35

Ja, så er jeg begyndt ved en ny psykolog idag, hvor jeg kan komme noget oftere, istedet for kun engang om måneden...

Var meget nervøs for, hvordan det ville gå, men det gik faktisk overraskende godt...

Jeg gik i hvert fald ikke helt i "sort"...

Jeg fik godt nok den her uvirkelighedsfølelse, men ikke værre end jeg kunne holde det ud... En time er lang tid at sidde og snakke, når man er nervøs, men hun fik skabt en stemning, så det var til at holde ud...

Jeg begynder også at tage medicin igen, så håber lidt dette bliver vende punktet for mig, men ved godt der er meget lang vej endnu...

Synes bare lige jeg ville dele det med jer... Det er vel også rart at høre nogen succushistorier engang imellem...

Det gælder vel om at se lidt positiv på det...

Håber der er nogen, der kan bruge det til noget, hvis de står og skal finde en anden psykolog, og er lidt nervøs for det...

Hilsen Michael

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 19:01

Hej Michael

Det lyder godt, kan godt huske dit andet indlæg om psykolog besøg der vist ikke havde været helt optimalt. Jeg var selv til psykolog for 3. gang idag, og hende jeg kommer ved er også supergod til at skabe en rigtig god og behagelig stemning. jeg er selv desværre på vej "nedaf" igen og var lige ved at gå i sort idag også og sad med den her uvirkelighedsfornemmelse som du også taler om, men som samtalen kom igang blev det lidt bedre og jeg har nu fået nogle tips til hvordan jeg kan håndtere nogle af de mest invaliderende ting jeg render rundt med lige pt.

Jeg håber det kommer til at gå godt med din nye psykolog for jeg er sikker på behandlingen af sygdom og symptomer er vejen frem.

Michael23

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 19:13

Hej...

Tak og i lige måde

Det var ikke så godt at høre, at du er på vej "nedaf " :(

Ja, der skal ikke så meget til, før det går ned ad bakke igen...

Jeg har virkelig humør svingninger... En dag, kan jeg være super glad og det næste øjeblik, være helt nede i kælderen...

Men, vi må jo bare holde ved... For tror virkelig, at man skal gøre en indsats, for at komme af med sin angst...

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 19:15

Tror det er fordi jeg er startet op med at arbejde igen og vejret har været dårligt de sidste par dage. Det tager virkelig meget energi at starte med at arbejde igen, og når jeg så komme rhjem er jeg bare helt mast i bøtten og sover stadig halvdårligt om natten.. men jeg VIL død og pine bare igennem det her, det SKAL fungere... jeg er stædig selvom det er svært.

Michael23

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 19:19

Det er da godt at høre du er startet på arbejde igen...

Jeg går stadig hjemme...

Kan simpelt hen ikke se, hvordan jeg skal få et arbejde igen, som det ser ud lige nu, men det bliver forhåbentlig bedre, når jeg kommer til psykolog hver uge og så får medicin sammentidig

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 19:30

husk de fleste antidepresiver først virker fra 4 - 5 uger efter du er startet, så jo før jo bedre. Og samtidig samtale terapi er naturligvis også rigtig, rigtig godt.

Det er også meget hårdt at starte op igen med arbejde, og har jeg også kun deltid de første 14 dage for at se om det kan gå. Lige pt er det hårdt, men jeg giver ikke op. Jeg skal kunne komme igennem ihvertfalde 14 dage på deltid.

Michael23

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 19:45

Lyder godt, at du ikke giver op...

Jeg er begyndt at give op alt for hurtigt...

Har taget mirtazapin før...

Mener at jeg tog det i hvert fald 2-3 måneder, men ingen virkning...

Men vil alligevel prøve det igen...

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 19:50

Det har aldrig kunne betale sig at give op, men nogengange kan man naturligvis gå så meget i sort at det kan være svært at se lyset. Men nu har du fundet en psykolog, og er på vej i medicinsk behandling, og det er jo langtfra det samme som at give op. Du gør noget og det er vigtigt.

Michael23

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 19:55

Jeg er virkelig også opsat på at det skal komme til at virke denne gang...
Og hvis det kommer til at gå dårligt, hvilke det nok vil på et tidspunkt, det er der vist ikke nogen der kan undgå, så må man jo bare betro sig til at det snart bliver bedre... For efter en dårlig periode, kommer der vel en god periode :wink:

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 20:06

jeg tror man skal se mindre firkantet på det. Raske mennesker har jo også gode perioder. Jeg tror vi skal skelne mellem "perioder hvor vi har det godt", "perioder hvor vi ikke har det dårligt" og "perioder hvor vi har det dårligt". Det andet bliver meget firkantet hvor vi i de perioder vi har det godt er bange for at falde ned i sidste kasse, istedet for midterste kasse, hvor det faktisk er også er ok at være. Håber du kan følge mig.

Michael23

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 20:15

Tror jeg fangede lidt af det :)

Alstå at man ikke kun skal fukusere på, når man har det allerbedst...
Men at det er godt, når det bare går ok...
Så man ikke falder med et brag, når det så, bare går lidt ned ad bakke...

Har jeg skudt helt ved siden af?

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 20:23

lige præcis, der findes en mellemting mellem oppe og nede. Istedet går mange af os og er glade når vi er oppe og har frygt for at ryge ned og BUM så ryger vi helt ned igen og er ikke "tilfredse" før vi er oppe igen. Jeg tror vi skal arbejde på at nå den gyldne mellemvej og naturligvis ikke være blinde for at have rigtig gode dage også.

Michael23

Indlæg af Michael23 » 06 maj 2009 20:31

Lyder som en god ide...

Er det bare mig, eller er der ikke ret mange der skriver herinde?
Eller i hvert fald ikke særlig tit...

Jeg tror, jeg er herinde og kigge, næsten hver dag...

Tror måske også jeg har et behov for at skrive med andre, der står lidt i samme situation...

Virker nok lidt som et "drug", når man er lidt ensom...

Hvis du forstår, hvad jeg mener?

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 21:03

i forummet syntes jeg der er mange der skriver. Lige i unge og angst ved jeg ikke, jeg er jo ikke selv så ung længere at jeg kan tillade mig at åbne tråde herinde mere.

Jeg prøver at lokke lidt folk i chatten i ny og næ så man kan skrive lidt mere direkte sammen det er ikke lykkedes helt så godt endnu. Men du kan jo kigge forbi http://www.debug.dk/chat

hest
Kontakt:

Indlæg af hest » 06 maj 2009 21:18

Hej Michael

Æv ked af jeg blev nødt til at løbe midt i det hele, men kig ind i chatten igen når du har tid så render vi på hinaden. Jeg fik et telefon opkald lige efter vi var gået igang med at skrive med hianden og så lagde hun på lige da du timede ud på chatten igen, det må være skæbnen.

Besvar