Ung med angst

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
Harmony

Ung med angst

Indlæg af Harmony » 14 nov 2004 20:31

Hejsa..
Er en pige på 14 år og jeg har haft angst siden jeg var 13..
For min hverdagbetyder det at når jeg får et andfald at der så går lang tid efter før jeg er mig selv 100% igen.
Fik det pga. nogle problemer i mit liv, med at jeg mistede min mor..
Efter det har mit liv drejet sig 180 grader..
Vil gerne skrive med andre unge..

Kh Mette..

dimar
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Ung med angst

Indlæg af dimar » 10 dec 2004 13:54

Kære Harmony

Desværre er jeg ikke en ung, som du ønsker at skrive med. Jeg er en Q på 42 år der også har angst + jeg har en søn på 22 der også har angst.

Grunden til at jeg fik lyst til at skrive til dig var, at jeg ville fortælle dig at der KAN GØRES noget for at du får det bedre. Jeg selv gjorde den fejl, at jeg gik med angsten i mange år og troede at jeg selv kunne komme ud af det. DET KAN MAN IKKE! Det er i hvert tilfælde min erfaring og hvad jeg har hørt fra andre. Jeg har gået til psykolog og fået det beabejdet så meget at jeg har det rimeligt fint i dag. :)

Søg prof. hjælp og snak med nogle voksne du har tillid til. Du kan fx. snakke med din læge eller sundhedsplejesken på din skole (hvis der findes sådan én)
Min søn har gået til psykolog i 1 års tid og har det så godt i dag at han arbejder, er flyttet hjemmefra, har dejlige fritidsinteresser og kan takle de få småtilfælde af begyndende angst han får en sjælden gang.

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke - og selvfølgelig en rigtig glædelig jul og et dejligt nytår. :wink:

Mange venlige hilsner fra Dimar[color=blue][/color][/color]

R14

Indlæg af R14 » 23 okt 2009 19:16

Hej :)
jeg er også en pige på 14 år. jeg har sygdomsangst, panikangst og OCD.
har haft det siden jeg var meget lille, men det er først her det sidste halvandet år det er blevet slemt.
jeg kunne også godt tænke mig at skrive med nogen på min egen alder?

Kh.
R14

Besvar