VIL VÆRE DEN GAMLE PIGE IGEN!!

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
northstate

VIL VÆRE DEN GAMLE PIGE IGEN!!

Indlæg af northstate » 29 maj 2010 21:47

Hejsa..

Jeg er en 17 årig pige som har haft panik angst i snart 2 år nu..
Og det er virkelig gået over gevind nu..
Jeg går ikke i byen længere, er ikke ude om aftenen, er ikke sammen med venner så meget mere, tager ikke bus/tog, vil ikke køre om aftenen, vil ikke sove med slukket lys, går ikke i biografen osv.

Kan ikke lide at være steder hvor der er mange mennesker.
Kan ikke lide at gå i byen fordi der er høj musik og mørkt + mange mennesker.
Alt det fordi jeg får angst og føler mit syn bliver ændret.. at det hele zoomer ud..

Jeg går til psykolog i øjeblikket og det har allerede hjulpet. Jeg gør ingen af tingene endnu, men er ikke så angst mere..

Er der nogen der har det samme som mig? Det ville være dejligt at snakke med en eller flere som har det som jeg.

Kærlig hilsen northstate... :-)

warrior

Re: VIL VÆRE DEN GAMLE PIGE IGEN!!

Indlæg af warrior » 16 aug 2010 18:16

Hej northstate.

Jeg er 37, og kender rigtig godt din historie. Jeg er enormt glad for at høre, at du er startet hos psykolog. Så du har en rigtig god chance for at få en fremtid uden, at livet skal være indskrænket.

Jeg havde de samme symptomer som du, da jeg var i din alder. Jeg gik med det selv, der var ingen der måtte opdage noget. I årevis har jeg spillet smart med en falsk facade for at skjule angsten i mit liv. Da jeg var sidst i tyverne, kunne facaden ikke holde længere, og jeg gik ned med et brag. Først der kom jeg igang med behandling, men det har været for sent, nu er angsten noget, jeg må leve med.

Så jeg vil bare opmuntre dig med, at dine chancer er rigtig gode. Du skal nok blive den gamle pige igen.

Hvis du ikke synes, jeg er et mosefund af alder, så kan du bare skrive til mig. Jeg tror, jeg kan svare på de fleste af dine spørgsmål, ellers ved jeg, hvordan du har det inde i. Så det er du velkommen til.

Ellers vil jeg ønske dig rigtig god vind.....

Mio

Indlæg af Mio » 16 aug 2010 18:36

Hej Northstate..

Jeg er 20 og har haft panikangst i 7 år. Jeg har været gennem behandling og har det meget bedre. Jeg er dog ikke fri for angsten, og jeg kan stadig have det af h******* til nogle dage.
Jeg har aldrig gået ret meget i byen. De mange mennesker på et forholdsvist lille sted og med så høj musik at det føles som om min hjerterytme efterligner musikken, er bare ikke mig. Jeg får det rigtig dårligt af det.
Jeg har mistet mange venner på min sygdom, og har nu kun en tilbage (foruden min kæreste).
Jeg har også mistet muligheden for selv at kunne vælge uddannelse. Jeg har altid været en af de bedste i klassen, men i gymnasiet gik min angst helt amok, og jeg deltog stort set ikke = mine karakterer dalede til et nærmest pinligt niveau.
Jeg er nu igang med uddannelsen til sygeplejerske, og jeg er virkelig glad for det, men der går alligevel ikke mange dage imellem at jeg tænker på, hvor meget jeg ville ønske, det aldrig var sket.. På den anden side har det så gjort, at når jeg bliver uddannet, vil jeg arbejde med psykisk syge mennesker, for nu ved jeg, hvor stor en forskel det kan gøre, at have nogen der hjælper.

xeniatre

Indlæg af xeniatre » 01 nov 2010 19:09

Hej northstate, ja hvor ville det være skønt, hvis alt kunne være som før. Men det vigtigste må være, at du gør noget ved det, for det er muligt at ændre, og det må du tro på. Et stort kram til jer alle tre og glem ikke, at der altid er lys for enden af tunnellen…..

Besvar