Jeg er 16 og har angst.

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
Cathrine

Jeg er 16 og har angst.

Indlæg af Cathrine » 22 aug 2010 22:09

Hej til alle sammen :)
Jeg er en seksten årig pige, lige siden jeg var omkring 10 år har jeg haft tvangstanker og tvangshandlinger, nu angst, add, og føler hukommelsesproblemer.. Jeg har først lige for et par måneder siden fået det bekræftet og får nu lykkepiller.. Jeg føler svimmelhed konstant/uvirkelighedfølelse, og har tit åndenød.. Har tit triste tanker omkring der skulle ske noget dårligt med familien.. Jeg har det meget med tal, f.eks. skal jeg tage 5 stykker af en bolle og så 5 igen så det bliver 10, osv.. rigtig irreterende! Jeg er rigtig glad for jeg snakker med phykolog og får piller!! Jeg har på en måde accepteret det, syntes mange er meget negative omkring det, men det er også svært når man har angst.. Det med at sige ' det sker ikke for mig, kan man ikke!! Jeg troede jeg var ved at blive skør før! Jeg er selv et meget følsømt menneske, hænger det sammen med angsten osv?..

L-egebjerg-H

Re: Jeg er 16 og har angst.

Indlæg af L-egebjerg-H » 03 okt 2010 11:43

hej :)

jeg har læst dit indlæg og hvis du har lyst vil jeg rigtig gerne skrive med dig. hvis du har lyst er min msn: Louise-dk.dk@hotmail.com (jeg er selv en pige på 15 år)

xeniatre

Re: Jeg er 16 og har angst.

Indlæg af xeniatre » 01 nov 2010 18:58

Når jeg får underlige tanker, tvinger jeg mig selv til fysisk træthed, f.eks. går militærgang med min hund meeeget langt eller svømmer til jeg flader om. Jeg ved godt, visse personer mener, at det er en form for flugt fra angsten – i min verden er det at snyde angsten, så den ene dårlige tanke ikke får lov til at tage den anden med. Derudover tillader den en god nattesøvn, hvilket er vigtig for ikke at komme ind i den onde cirkel igen.

Besvar