er det en form for angst?

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
jtn92

er det en form for angst?

Indlæg af jtn92 » 26 aug 2010 20:31

hejsa
jeg er en dreng på 17år, jeg tror jeg har en form for angst.
det kommer lige lidt efter lidt, og det virker nok rodet men jeg er ikke god til at sætte ord på.

jeg tør ikke sige noget hvis der er nogle omkring mig som jeg ikke kender eller ikke har snakket med i længere tid feks. hvis jeg møder en fra folkeskolen tør jeg næsten ikke hilse, og hvis han eller hun stopper for at snakke ved jeg ikke hvad jeg skal sige og har jeg mest lyst til at løbe væk, og jeg tør ikke tage kontakt for jeg tror de er sure på mig eller ikke kan lide mig.
og hvis jeg nu er ude og købe ind, tænker jeg meget over hvad folk tænker om de vare jeg køber selv madvare, og når jeg så kommer op til kassen får jeg svedetur og hjertebanken, nogle enkelte gange er jeg også begyndt at ryste lidt.

når jeg er alene køre alle mulige tanker om at jeg ikke er god nok og der ikke er nogle der kan lide eller er sure på mig, nogle gange ligger jeg i flere timer og tænker inden jeg kan falde i søvn, og så sover jeg ikke godt når jeg har sådan en dag.

her i sommer ferien lykkedes det mig alligevel at møde nogle på min alder, vi havde det sjovt og var i byen og festede mange nætter væk, men så da der var 4 dage til at vi skulle hjem vendte mit humør sig,jeg blev træt, fik svedeture, hjertebanken, og jeg begyndte at tænke på alt det med om de overhovedet kunne lide mig, og så turde jeg ikke sige noget, så lagde jeg i flere timer og tænkte og jeg blev sur på mig selv, jeg sagde til mig selv at det bare ikke kunne passe at jeg ikke kunne tage mig sammen og snakke med nogle, men jeg turde ikke spørge om noget, jeg var bange for at de ville grine eller tro jeg var sær.

jeg har svært ved at vise føelser og beskrive hvordan jeg har det, jeg syntes heller ikke jeg kan betro til nogen hvordan jeg har det.
jeg håber i forstår lidt af det og kan give nogle råd til at komme viddere.

MVH. jtn

Vanilla_pigen

Re: er det en form for angst?

Indlæg af Vanilla_pigen » 27 aug 2010 09:15

Hej!

Og velkommen til :D

Det er jo svært at sige om det er angst, men jeg må sige at det lyder meget sådan! Så vidt jeg har forstået bunder social angst (som jeg selv har), i frygten for andres negative/dømmende tanker om en.

Du kan prøve at kigge ind i forummet med socialangst og læse nogle af de historier derinde, jeg tror at du vil kunne nikke genkendende til meget af det. Du kan også kigge på denne piece om social angst.

http://www.angstforeningen.dk/index.php/brochurer

Da jeg selv læste den blev jeg virkelig overrasket over hvor mange af symptomerne jeg selv havde. Efter hjælp og anbefaling herinde fra, tog jeg piecen med til min læge og udpegede alle de symptomer jeg kunne genkende i større eller mindre grad. Det var en stor hjælp og jeg venter nu på at komme til samtale på angstklinikken.

Jeg håber du kunne bruge svaret til noget - og du spørger bare igen hvis der er noget :)

Held og lykke!

Vh vanillapigen

jtn92

Indlæg af jtn92 » 27 aug 2010 13:45

hejsa :D
tak for svaret, jeg læste lige det om socialfobi, og jeg kunne se at mange af symptomerne passer på, hvordan jeg har det når jeg er ude.
jeg tror lige jeg ser det an og læser lidt mere om det, inden jeg går viddere med det, men jeg vil have gjort noget ved det.

hilsen jtn

L-egebjerg-H

Indlæg af L-egebjerg-H » 03 okt 2010 11:47

hej :)

jeg har læst dit indlæg, det lyder jo helt klart som noget socialfobi. hvis du har lyst vil jeg rigtig gerne skrive med dig. min msn er: Louise-dk.dk@hotmail.com. du skal ikke føle dig nødsaget til det men vil rigtig gerne lytte og hjælpe.

Knuz L-egebjerg-H

Besvar