Onde tanker

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
christofferhoff

Onde tanker

Indlæg af christofferhoff » 17 mar 2011 04:20

Hej mit navn er Christoffer

Jeg er 15 år og lider af en form for OCD - jeg tænker onde tanker om fx. billeder jeg ser og ting jeg hør - min hjerne nærmest kæmper mod mig og siger jeg kunne finde på at gøre ting ved andre mennesker, det kunne jeg i virkeligheden aldrig. Jeg hader når jeg får de tanker og skal altid ud og vaske hænder (føler jeg kan vaske det væk fra mig) jeg har remser jeg skal sige før at jeg kan gå rundt. Men føler ikke det er så slemt jeg ikke kan leve mit liv, vil bare gerne have feedback - skal jeg bare lade tankerne dø og tænke: sådan er jeg ikke, jeg har virkeligt brug for støtte (ønsker ikke psykolog endnu) - hvis i har lyst til at chatte om angst / tanker - skriv endelig! Fortæl også gerne hvad i mener og hvad jeg kan gøre. Har brug for at få bekræftet jeg ikke er det menneske som min hjerne siger.

Mange mange hilsner Christoffer

Kira

Re: Onde tanker

Indlæg af Kira » 27 mar 2011 02:00

Hej Christoffer,
Jeg hedder Kira, jeg er 19 og jeg har socialfobi. Jeg ved ikke så meget om tvangstanker, men jeg skriver til dig alligevel, fordi du skal vide, at du ikke er alene. Jeg synes, det lyder meget slemt, sådan som du har det, selvom du siger, at det ikke er invaliderende. Det første, jeg vil råde dig til at gøre, er at fortælle det til nogen. Det letter meget, når det først er kommet ud. Det kunne være en forælder, en lærer eller en ven. Men vælg en, som kan håndtere det på en god måde. Fx håndterede min veninde det meget bedre end min lærer og 'mentor'. Min veninde løb ikke skrigende bort, som jeg havde frygtet, men lyttede og snakkede med mig, hvorimod min lærer reagerede ved aldrig at tale med mig igen - ikke fordi han var et dårligt menneske, men simpelthen fordi han ikke vidste, hvordan han skulle håndtere det. Når du har fået det ud, og dine nærmeste (dem du vælger!) ved, hvad du går og tumler med, kan du prøve at gå til lægen med det.

Jeg håber, at du kan bruge mine råd. Som sagt ved jeg ikke så meget om tvangstanker, men jeg ved hvilket helvede det er at have det psykisk hårdt som ung teenager, og alle de andre har det så fantastisk godt, og man tænker 'der er da noget helt galt med mit hoved'. Alle fortjener at have det godt. Husk det.

Mvh Kira
I won't explain or say I'm sorry. I'm unashamed, I'm gonna show my scar. Give a cheer for all the broken, listen here, because it's who we are.

styrke90

Re: Onde tanker

Indlæg af styrke90 » 23 okt 2011 00:27

Kender alt til de onde tanker !
Grunden til de kommer er pga. du lider af noget angst kontra depression evt. OCD.

Lider selv meget af angst og hvis jeg ser på mig selv inde og efter jeg fik angst, så har jeg en version med ro i hoved og smil på læben og en med klamme onde skræmmende tanker i hoved og angst i sindet :/

Menneske der har det godt = ro og harmoni
Menneske der har det skidt = kaos og selvdestruktiv tankegang

Tro ikke at du kan stoppe tankerne ! for det kan du ikke.

Men snak om dem med en du stoler på og i tagt med du får det bedre, hører dine onde tanker også op :)

Personligt har jeg været angst for at være pædofil, da det jo er så skræmmende et emne at angst omkring!

Tankerne kørte i mit hoved 24/7 jeg kunne ikke stoppe dem, små piger var mit eneste fokus og angsten var i top ! Havde det latterligt dårligt!. MEN så i tagt med jeg fik det bedre og fik en hverdag med flere venner og veninder og hjælp fra en super forstående mor :D tjaa så aftog mine tvangstanker stille og rolig. Nogle gange kan tankerne ramme mig igen, da jeg stadig ikke er helt over min generale angst i hverdagen. Men nu er de sleeet ikke så angstprovokerende som før hen :) så de ryger lige ud igen :)

Så få hellere noget hjælp med det samme :) !

Besvar