Efterskole og angst...

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
sweetcath

Efterskole og angst...

Indlæg af sweetcath » 30 jul 2011 22:40

Hej Alle derude...

Er helt ny på siden, og har ikke fået klassificeret min angst endnu, men alle er ret sikre på at det er en form for panikangst blandet med generaliseret angst...
Jeg er 15 år gammel pige og skal her efter ferien (14.8.2011) på efterskole. Og jeg er ved at kvæles i angst! Jeg er simpelthen så bange. Både for at få et angstanfald, men også for det at skulle starte et helt nyt sted - alene.
Og har bare så meget brug for enten at snakke med nogen der har angst, har prøvet at tage på efterskole med angst, skal på efterskole, eller bare nogen der har nogle idéer til hvad jeg kan gøre... Og så ellers bare snakke med nogle andre unge som også har angst, føler mig meget alene til tider...

Jeg valgte selv at tage på efterskole, så er ikke blevet tvunget eller noget, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Hjælp mig.

Skal starte hos en psykolog engang i September, men der er virkelig lang tid til, hvis man skal gå og have det sådan her. De fleste af jer herinde kender nok fornemmelsen, når et angstanfald tager over. Man kan ikke kontrolere sig selv rigtig og tænker ikke klart. :(

Håber på at høre fra nogen af jer<3

ab93
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Efterskole og angst...

Indlæg af ab93 » 18 dec 2011 22:53

Hej sweetcatch.

Jeg forstår udemærket dine bekymringer omkring emnet. Efterskole, sociale arrangementer, folk over det hele. Dog kan jeg fortælle dig, at jeg selv har været på efter skole, for blot 2 år siden, og jeg selv døjede med noget angst(Her Socialfobi). Jeg klarede mig rigtig fint igennem året, og fik mere og mere tillid til folk omkring, og efterhånden løste det hele sig, og jeg kunne snakke med folk. Man bliver meget tæt knyttet et sådant sted, og det giver helt sikkert en stor tryghed efterhånden.
Jeg vil tro du er godt igang allerede, og jeg håber du klare den. Husk at du ikke er den eneste i båden!

Held og lykke herfra en fyr på de atten :D
Med Venlig hilsen
En ung med angst

Besvar