Ny med angst

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
Pernille1985

Ny med angst

Indlæg af Pernille1985 » 02 okt 2011 09:03

Hej

Jeg er en pige på 26 år og har siden marts lidt af angstanfald, panik angst, sygdomsansgt og social fobi. Jeg startede for 5 uger siden i Psyko terapi ved en psykolog jeg havde fået anbefalet. Mit angst kommer ikke så tit i "rigtige" anfald mere (Heldigvis) men er der nu hver dag som kvalme, uro i maven, tørre og (hævede) øjne, det føles i hvertfald sådan og en konstant tryggen i hovedet. Er der andre som oplever dette ??? Jeg er meget ved at være træt af at havde det dårligt hver eneste dag, man føler sig magtesløs og alle de dumme tanker som følger med, så som at man er alvorligt syg osv. Har fået tilbudt to slags medicin, noget antidepressiv og noget beroligende som hedder truxal, begge dele to jeg en pille af, men har siden ikke rørt det, vil helst prøve at klare mig gennem dette uden brug af medicin. Skal imorgen ha bestilt tid ved min læge og ha lavet en sundheds tjek som jeg iegn kan få konstateret at jeg er sund og rask og at det angsten som spiller mig en puds. Tilbage til min psykolog, hun mener det er min eks kæreste som har fået trukket mig ned og taget alt selvværd fra mig og det er nu ting som i en eller anden grad minder mig om ham som tricker min angst, det pisse svært, for man går hele tiden og tænker over alt man gør, alle mennesker man har med at gøre osv....Synes det hjælper at snakke med andre så man ved man ikke er den eneste med disse ødelæggende symptomer hver eneste dag.

Efter start ved Psy, synes jeg det påvirker min hverdag i stor grad og symptomerne er blevet stærkere, det siges vist også at når man begynder at rodde op i tingene som tiltager sypmtomerne, nogen der har kendskab til dette??? Holder mig for det meste hjemme, dette er dog kun pga. den konstante kvalme og irriterede øjne, er ikke færdig jeg er bange for nogle ting.

Venlig Hilsen Pernille

tobakto
Geografisk sted: Århus

Re: Ny med angst

Indlæg af tobakto » 09 okt 2011 19:01

Hej Pernille, Kvalmen og uro i maven, prg. af angst, kender jeg alt for godt.
Jeg har haft kraftig angst i 6år nu, og har været i behandling i 3år og fortsatte med medicin i et års tid efter, hvor jeg stoppede med det, har så være medicin fri i over et år nu.
Jeg Kan godt huske, hvordan man tumler med tankerne i den første tid ( er jeg syg, er jeg skør,, blir jeg skør,, dør jeg af det her o.s.v.) og de kropslige symptoner (mave knep, bryst smerter, Rysten, kvalme, hoved pine, hjertebanken, mundtørhed og bare generel ubehag i hele kropen) men det høre med til angsten og er ufarlig ! jeg ved det er svært og tro på, i starten, men det er altså ufarlig.. Og man dør ikke af det !
Godt du bliver tjekket ved lægen, så du kan få bekræftet det ikke er sygdom, det er godt for din "helings process" med angst og få bekræftet det "bare er angst" der giver de symptomer.
Jeg håber du kan bruge mit input til noget.. du er velkommen til og skrive, hvis du ønsker at snakke..

Knus Rasmus

Besvar