Psykoterapeutisk eksamensprojekt om sygdomsangst

Her kan du foreslå aktiviteter eller arrangementer og herigennem møde andre angstramte. Du kan også opslå kontakt- eller mailinglister
Besvar
jbond1978

Psykoterapeutisk eksamensprojekt om sygdomsangst

Indlæg af jbond1978 » 17 mar 2010 10:26

Hej

Jeg hedder Jens og er 2. års studerende på en 4-årig psykoterapeut uddannelse. Jeg er p.t. i gang med et eksamensprojekt, som i mit tilfælde handler om sygdomsangst og især om hvordan mennesker kommer naturligt og medicin-frit ud af angsten (og hvad der så bagefter kommer i stedet for angsten).

Jeg er derfor meget interesseret i at komme i kontakt både med mennesker, som har sygdomsangst, men ikke er kommet ud af den, og med mennesker, som har oplevet, at deres angst er blevet mindre uden anvendelse af medicin.

Hvad får du så ud af det?:

Hvis du er på vej ud af angsten:
Dels hjælper du andre til at kunne gøre det samme som dig, og dels bliver du selv mere opmærksom på, præcist hvad det er du gør, som andre med angst ikke gør. Det er erfaringen, at du også gennem denne forståelse bliver endnu bedre til at håndtere det du gør godt i forhold til angsten.

Hvis du stadig har angsten:
Så kommer du til at lære, hvordan mennesker som er på vej ud af angsten egentlig gør det. Du får måske også fokus på nye detaljer i hvordan angsten er for dig, og dermed også et nyt syn på angsten.

Det er vigtigt at fortælle, at jeg ikke tilbyder decideret terapi, men blot er interesseret i at spørge ind til hvordan sygdomsangst og vejen væk fra angsten er for dig. Interviewet vil vare ca. 45-60 minutter.

Resultatet af projektet bliver en rapport, som bl.a. skal omfatte en â€

jbond1978

Det går fremad, men der er plads til flere :-)

Indlæg af jbond1978 » 31 mar 2010 20:49

Jeg har fået nogle få henvendelser (tak for det!) - der er dog stadig plads til flere i projektet, hvis du skulle være interesseret :-)

Venlig hilsen, Jens

Besvar