Psykodynamisk kontra kognitiv terapi

Dette er mødestedet, hvor journalister og studerende kan efterlyse angste til interviews/programmer/rapporter osv. Ved at hjælpe journalisterne og de studerende er du med til at udbrede viden og aftabuisere angstlidelser.

Besvar
Molli

Psykodynamisk kontra kognitiv terapi

Indlæg af Molli » 05 mar 2011 23:29

Hej alle.

Er psykologistuderende på sidste år og er derfor gået igang med mit speciale - som vil omhandle forståelsen af angst og behandling heraf. Jeg har ikke lagt mig fast på nogen specifik form for angst, men tænker at det bliver generaliseret angst/panik angst specialet bliver centreret omkring

Når jeg læser om angst og hvilke behandlingsmuligheder der findes, står det helt klart at der peges på den kognitve terapi som den bedste terapeutiske behandlingsmetode. Jeg er imidlertidigt intreresset i at se på hvordan man kan behandle angst ved hjælp af psykodynamisk terapi - derfor vil jeg gerne i kontakt med personer der har prøvet begge former for terapi, dette for at undersøge forskelle samt fordele/ulemper ved hver terapiform.

Jeg tænker at der kan være tale om at svare på nogle spørgsmål omkring din oplevelse af terapien - det kan blive aktuelt med et interview, eller besvarelse af spørgemål per mail.

Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe, du kan kontakte mig på rikke@os-madsen.dk

Med venlig hilsen
Rikke

Besvar