Den ubehagelige følelse af dårlig samvittighed

Angste forældre tumler med mange tanker. Måske tør du ikke deltage i en mødregruppe, arrangementer i børnehaven eller i skolen. Måske er du bange for, at dit barn skal blive påvirket af din angst eller selv udvikle angst. Her kan du dele dine tanker og erfaringer med andre forældre.

Besvar
Mrs C.M

Den ubehagelige følelse af dårlig samvittighed

Indlæg af Mrs C.M » 05 dec 2008 14:09

Kære medforældre

Jeg har en datter på 6 år, som jeg elsker overalt på jorden. Jeg er bange for om jeg svigter hende på grund af min angst.

Når hun snakker, så kan jeg ikke koncentrere mig, fordi jeg tænker på hvornår jeg skal dø eller om jeg har en alvorlig sygdom. Det er synd for hende, og jeg håber inderligt, at hun ikke skal arve min angst.

Hvordan tackler I kommunikationen med jeres børn i situationer, hvor angsten er størst?

/Christina

alfa-omega

Indlæg af alfa-omega » 05 dec 2008 21:43

Hej Christina.

Jeg har skrevet en besked til dig på din pb.

Hilsen.alfa-omega :wink:

rasmus78
Geografisk sted: Ã…rhus N.

Re: Den ubehagelige følelse af dårlig samvittighed

Indlæg af rasmus78 » 22 dec 2008 22:09

Hej Christina.

Jeg har selv tre børn, en søn på 8år, en datter på 7år og en søn på 1½år.

Jeg kender kun alt for godt, den problemstilling du nævner.

Jeg plejer bare og sige "åh, undsklyd far tænkte lige på noget andet, gider du og sige det igen"

og så prøve og bevar fokus på det barnet siger og svarre barnet.

men jeg har selv vildt dårlig samvittighed, over for ungerne, men som jeg kan læse du er,,. er jeg også opmærksom på man måske virker fraværende. og sålænge man selv er opmærksom på det, så er det vel ikke helt skidt.

knus. rasmus

julie74
Geografisk sted: falster

Indlæg af julie74 » 29 apr 2009 16:49

åh hvor jeg kender det :cry: det gør så fandens ondt at svigte sine børn.. Jeg har pt. intet overskud til vores søn pga min sygdomsangst :cry: Min kæreste tager sig af ALT... Og hvor er det flot når det eneste man ønsker er at LEVE fordi man har fået nogle skønne unger :cry: så formår man at ødelægge det hele for sig selv og sin familie :evil: er så forbandet træt af det hele lige nu :cry:
lev i nuet. Kærlig hilsen Julie

Besvar