At fortælle sine børn - hvad det betyder

Angste forældre tumler med mange tanker. Måske tør du ikke deltage i en mødregruppe, arrangementer i børnehaven eller i skolen. Måske er du bange for, at dit barn skal blive påvirket af din angst eller selv udvikle angst. Her kan du dele dine tanker og erfaringer med andre forældre.

Besvar
Rosa

At fortælle sine børn - hvad det betyder

Indlæg af Rosa » 11 jan 2009 20:01

Hejsa til alle jer kære forældre :D - jeg har jo 2 drenge på 13 og 10 år. De er begge opvokset med den del fra mig , anyway :lol: , at det er en god ide , at være ærlig ( på børneplan ) med hvordan man har det....

Jeg har ikke talt " 100 % " ærligt snak med mine endnu - men i forhold til det jeg oplever ( social angst og svært med at sove ! selv om natten ) har jeg nævnt at jeg synes det er svært indimellem også for voksne , at være selv og være bange for mørket . Jeg har indimellem brugt især ifht min yngste søn ( 10 år ) at der er skytsengle der beskytter en - og især hans oldefar .. :D . ( Gud , tro mv, ) - det er ikke fordi jeg er specielt religiøs , men det hjælper dem. Jeg har siden den ældste blev 6 år - fortalt i brudstykker og med overvejelser i forhold til deres alder ifht ex. min opvækst , og min mors død da jeg var ti år. Dette tror jeg har givet mine drenge det grundlag , at de fortæller følelser , frygt også selvom det er svært - knus og tanker ROSA :wink:

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

kan jeg blive mor

Indlæg af en munter melankoliker » 09 feb 2009 21:32

Jeg lider lige nu af sygdomsangst som den væreste angst....har lidt af den i mange år.....

Nu er jeg begyndt at tænke på om jeg nogensinde bliver mor.....er det forsvarligt?? Det er virkelig mit højeste ønske men jeg synes bare ikke ihvertfald som jeg har det lige nu, at det er forsvarligt at udsætte sine børn for en mor som ikke har det godt psykisk...

Hvad siger i forældre?? nogle gode råd??
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Besvar