Angsten knytter mig (for meget) til min datter

Angste forældre tumler med mange tanker. Måske tør du ikke deltage i en mødregruppe, arrangementer i børnehaven eller i skolen. Måske er du bange for, at dit barn skal blive påvirket af din angst eller selv udvikle angst. Her kan du dele dine tanker og erfaringer med andre forældre.

Besvar
Vanilla_pigen

Angsten knytter mig (for meget) til min datter

Indlæg af Vanilla_pigen » 09 jun 2010 07:48

Jeg forsøger lige at skrive herinde selvom jeg godt ved at i bruger et andet sted til debatten nu :) :)

Jeg tror at jeg lider af social angst, jeg er endnu ikke diagnostiseret, men jeg er næsten sikker. Dette gør at jeg "gemmer" mig bag min datter når vi er ude. Jeg er mor hele tiden når vi er ude, for at undgå at skulle sidde som "mig selv" og snakke med de andre "voksne". Jeg VED at jeg er en god mor og ingen kan bevæge sig ind på den banehalvdel og kritiserer mig, for jeg er hendes eneste mor og jeg ved bedst ang. min datter. Dette giver mig en enorm tryghed.

Jeg er også enormt knyttet til min datter. Jeg laver alt med hende, tager på ture hygger osv. Selvom det er godt og jeg nyder vores tid sammen, føler jeg at jeg projicere hele mit liv over på hende. Hun ER nærmest mit liv. Selvfølgelig har jeg min uddannelse og et par personer jeg snakker med der, og jeg har et par veninder tilbage som jeg ser. Men ellers har jeg ingenting :cry:

Jeg ved for det første at jeg gemmer mig bag det at være mor fx. kan man bruge hende som undskyldning for ikke at tage med til fest. Og jeg kan have hende med ud når jeg skal nogle steder så jeg ikke er "alene"
Jeg tror heldigvis ikke min datter er mærket af dette endnu da hun stadig er lille, men jeg frygter for fremtiden. Desuden vil jeg SÅ gerne være et forbillede for min datter så hun ikke ender som mig uden venner og interesser. Jeg gerne vise hende at man skal have nogte ting i sit liv som man nyder og sætter pris på fx venner. Og jeg vil gerne vise hende at jeg også har et liv ved siden af hende.

Er der nogle af jeg der kende til det? Jeg er både flov over mig selv og har dårlig samvittighed fordi jeg er sådan :(

Rikkepigen

Re: Angsten knytter mig (for meget) til min datter

Indlæg af Rikkepigen » 30 jul 2010 11:02

Hej :)
Jeg er selv mor til 2 efterhånden store piger på 9 og 12 år.
Jeg selv lider af panik angst i perioder. Har fået mange former for hjælp de sidste 3 år. Jeg personligt gemmer mig ikke bag børnene, men jeg kender godt til at det kan være svært blandt mange mennesker og i forskellige situationer.
Hvis du allerede nu selv kan se det, som du jo skriver, er du langt. Du har erkendt du er syg med angst. Hvis jeg var dig ville jeg opsøge hjælp, så du hurtigst muligt ville kunne være voksen med de voksne osv. håber du ved hvad jeg mener. Det liv kan du godt få tilbage, det bliver muligvis en meget hård kamp,men vi kan og der er lys på den anden side at tundlen. KH Rikke

Vanilla_pigen

Indlæg af Vanilla_pigen » 05 aug 2010 15:54

Hej Rikke

Tak for dit svar. Jeg venter lige nu på at komme til forsamtale på angstklinikken, som jeg håber kan hjælpe mig. Det er lige pæcis som du skriver at jeg gerne vil være voksen sammen med de voksne. Jeg håber virkelig at det lykkes så jeg får det bedre og det ikke går ud over min datter :(

Held og lykke med din egen angst, håber det går fremad :)

kram vanillapigen

MasterWayne

Indlæg af MasterWayne » 18 aug 2010 22:13

Hej Vanillapigen, har fulgt lidt med, så er nysgerrig på hvordan det er gået dig og om du kom i behandling ?
Knus fra MasterWayne

Vanilla_pigen

Indlæg af Vanilla_pigen » 27 aug 2010 08:56

Hov, havde slet ikke set dit indlæg før nu, sorry :wink: Hihi synes ikke jeg har set dig før, men tak fordi du spørger.

Jeg skal først til forsamtale her i september, så der er ikke sket så meget nyt i sagen endnu. Men håber snart jeg får lidt mere klarhed over situationen :)

Er du selv mor/far med angst?

knus vanilla

troldebea

Indlæg af troldebea » 01 jan 2011 23:47

Jeg har selv tre børn – og kender kun alt for godt den der rolle som mor og ikke kvinde. I mit tilfælde fordi jeg er meget alene med dem… Men nu er de to ældste 17½ og 16… - og forleden sov min ”lille” på 10 hos en veninde. De to store havde gæster. Det går lige pludselig op for dig, hvor vigtigt det er, at du selv har en ”privat have”, som ikke eksisterer igennem dine børn. Min far sagde til mig engang: ”Husk på, at du kun har dine børn til låns”…..

Besvar