Frygt for livet og relevante ting.

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
MaleneLybaek

Frygt for livet og relevante ting.

Indlæg af MaleneLybaek » 16 maj 2019 19:47

Hej.
Jeg skriver til jer, fordi jeg har et dilemma, som blandt andet består af, at jeg ikke føler, at jeg passer ind nogle steder i samfundet. Jeg ved ikke, hvad der eventuelt måtte motivere mig, eller hvad jeg er god til/om jeg er god til noget uddannelses- samt arbejdsmæssigt i det hele taget (det er bare en relevant del af livet med hensyn til økonomi, socialitet etc), men jeg føler mig som et nul for at sige det ligeud. Jeg synes, man bliver dømt mere ud fra tal og faglige ting, fremfor hvem man egentlig er som person, og hvilke værdier man har som person. Hvorfor skal der kræves så meget, så for eksempel en sensitiv person som mig nærmest frygter livet? Jeg forstår det virkelig ikke, og jeg er bange for, at ingen steder vil have mig, eller at jeg bliver smidt ud, fyret eller noget i den dur og i det hele taget bare, at der bliver stillet nogle krav, så jeg bukker under. Jeg har tænkt på en mentor til en eventuel uddannelse, men igen frygter jeg stadig, at alt går galt, og at intet motiverer mig, og at jeg ikke er god til noget eller kan opfylde, hvad folk måtte forvente af mig. Det er et meget forvirrende dilemma og en meget trist frygt at stå med døgnet rundt nærmest. Jeg ved ikke, hvor jeg hører til, eller om jeg hører til nogle steder, eller hvad der skal ske i mit liv og fremover etc. Jeg kan ikke rigtig finde hoved eller hale i noget, må jeg nok indrømme. Jeg har forsøgt nogle ting, men man har ikke særlig mange chancer, og jo mere man er stået af, om man så må sige, jo mere besværligt og nærmest umuligt bliver det. Sådan ser jeg det i hvert fald. Så ender man (i hvert fald i mit hoved) bare ensom og isoleret et eller andet sted på gaden til sidst, og det er helt hen i vejret at have det sådan eller forvente, at man af den årsag efter systemets mening så nærmest ikke engang må have lov til at eksistere. Som ufaglært er et arbejde nærmest umuligt, og hvis man ingen erfaring har som jeg grundet en turbulent fortid med en dysfunktionel barndom og andet, så er man nedstemt som værende dum og uduelig. Hvad skal der ske? Det er helt hen i vejret, og det bør ikke være meningen, at det skal være sådan. Det er ikke holdbart på nogen måde.
Jeg er i forvejen bare angst for livet, og hvad der måtte hænde i fremtiden.
Mvh. Malene Lybæk, en forvirret, ung kvinde. :?

EsbenAndersen

Re: Frygt for livet og relevante ting.

Indlæg af EsbenAndersen » 17 maj 2019 09:33

Kære Malene <3

Det lyder som nogle tanker vi alle går med til tider. Vi kigger rundt og sammenligner os med omverdenen og tænker at vores liv er dårligere. Dog ved vi ikke, hvordan andre har det indeni, fordi vi sammenligner os med deres ydre.
Vi alle føler til tider vi ikke dur til noget, at vi ikke slår til, at folk omkring os ikke bryder sig om os, at vi ikke er værdige osv.

Skriv til mig, hvis du kunne tænke dig at have en "rigtig" samtale omkring det :)

Besvar