Hjælp til praktiske ting

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
gangst

Hjælp til praktiske ting

Indlæg af gangst » 05 jun 2019 22:18

Hejsa, jeg har snakket med lægen, og fået konstateret noget generaliseret angst. Jeg har nogle forskellige spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med, inden jeg opsøger en psykolog og kommer i terapi.
  • Min læge har tilbudt en henvisning, men fraråder det og råder til selv at betale det hele, da jeg så ikke kommer i systemet, og står som at have været i behandling, hvilket potentielt kan blive dyrt i fremtiden for forsikring. Er det værd at få en henvisning for at spare nogle penge, eller hvis man har råd, kan det så bedst betale sig at dække hele beløbet selv?
  • Skal jeg fortælle min arbejdsplads at jeg går i terapi? Det kan være relevant ift. at jeg tager fri midt på dagen for at snakke med en. Udover det har arbejdet en sundhedssikring som skriver "Din sundhedsforsikring giver dig også mulighed for psykisk behandling hos en psykolog* eller psykiater*." så her tænker jeg arbejdet evt. kan dække noget af min behandling?
  • Hvordan finder jeg en god psykolog? Er der sider med anmeldelser, eller er det at prøve nogle forskellige, indtil man finder nogle man klikker godt med? Foretrækker en af samme køn (mand) ift. de problemer jeg har, men der er ikke så mange af dem ift. kvinder.
Jeg håber virkelig nogen herinde kan hjælpe mig, vil sættes kæmpe pris på, så jeg snart kan gå i gang med behandling, og endelig begynde at få det bedre i livet. Mvh g(eneraliseret)angst

EsbenAndersen

Re: Hjælp til praktiske ting

Indlæg af EsbenAndersen » 06 jun 2019 07:07

Det gode ved at betale selv er at du har frit valg på alle hylder indenfor din økonomi selvfølgelig.

Jeg ville nok fortælle min leder, at jeg kæmper med nogle ting. Det kan forhåbentlig give noget fleksibilitet i forhold til, at du kan få lov at flekse lidt. Jeg ved ikke noget om i forhold til din sundhedsforsikring.

Den eneste måde du finder en, der er god til dig er at du har forsamtaler med nogen. Professionelle kan have nok så gode "anmeldelser", men det ikke sikkert at du har god kemi med de samme personer.

Jeg er selv certificeret coach. Det betyder dog, at der ikke er sygeforsikring dækning. Tilgengæld kører jeg efter princippet "No cure, no pay".
Du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis du interesseret i at have en gratis forsamtale om dine udfordringer :)

De bedste tanker
Esben

gangst

Re: Hjælp til praktiske ting

Indlæg af gangst » 06 jun 2019 14:43

Hejsa Esben, tak for dit svar. Jeg vil prøve at kontakte en psykolog, og få aftalt et tidspunkt at se dem. Kan ikke overskue konsekvensen af en henvisning, så jeg ender nok med at opsøge en selv og betale for det hele. Økonomien er heldigvis til det.

Besvar