Bivirkninger EFTER de første uger

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
majse123
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 jun 2011 08:42

Bivirkninger EFTER de første uger

Indlæg af majse123 » 26 jun 2011 10:48

Hejsa

jeg har taget sertralin i en måned nu. De første uger har det været utroligt svært at skelne mellem, hvad der var bivirkninger og hvad der var fysiske symptomer på angst. De sidste par dage er pillerne vist begyndt at virke. Jeg har en helt anden ro på og synes også en del af mine muskelsmerter, sitringer osv. er på retur. Til gengæld har jeg været lidt svimmel eller ør den sidste uges tid. Jeg har sygdomsangst, og det er jo lige vand på møllen ift. at have fx sclerose, som jeg frygter. Men omvendt kan svimmelheden jo skyldes mange ting, og så kom jeg til at tænke på, at svimmelhed er en meget almindelig bivirkning ved lykkepiller. Men ville det så først vise sig efter 3-4 uger? Nogen der har prøvet det? eller evt. at andre bivirkninger kom efter noget tid.

Mvh Majse

Lis07
Indlæg: 269
Tilmeldt: 29 mar 2009 12:16

Re: Bivirkninger EFTER de første uger

Indlæg af Lis07 » 05 aug 2011 13:56

majse123 skrev:Til gengæld har jeg været lidt svimmel eller ør den sidste uges tid. Jeg har sygdomsangst, og det er jo lige vand på møllen ift. at have fx sclerose, som jeg frygter. Men omvendt kan svimmelheden jo skyldes mange ting.
Det er et stort skridt på vejen, at kunne se sin egen sygdom udefra, som du kan her! ;)

Evt. dit spørgsmål: jeg har også prøvet først at få bivirkninger efter en eller 2 måneder - jeg mener dog ikke, det var antidepressiv medicin, men metformin mod sukkersyge. Så jeg kunne forestille mig, det også kunne lade sig gøre v. antidepressive. Måske skal du lige tale med din læge/psykiater, som det måske er fordi, du tager for meget? Min erfaring siger mig dog, at læger ikke ved så meget om det...

:)
Ung med PCO og angst ;)

Besvar