Satralin KRKA

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
NinjaAngst
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31 aug 2011 07:44

Satralin KRKA

Indlæg af NinjaAngst » 06 okt 2011 23:35

Dem er jeg så begyndt på- 50mg om dagen. tager dem mellem 19:00 til 21:00 om aftenen.
Begyndte for 3 dage siden-.
Men jeg sgu tæt på at være helt ude af den nu.
Fandme så ræd for om hvilke bivirkninger jeg får.

Men dag 1
Tog pillen der om aftenen og mærkede faktisk ikk meget andet end jeg var noget tør i mund og hals.
dag 2-
Gik nogle timer efter jeg vågnede og mine øjne føltes "tunge" mens min krop var meget frisk. VAr faktisk meget positiv den dag og smilede meget til min store overreskelse.
dag3 (nu)- Op til om aftenen var det hele sådan--- normalt. Udover det med de tunge øjne var der ikke meget andet. Men efter jeg tog dagens pille ved en 20:30 - 21:00..... Sp gik der lige en par timer og så gik det lidt amok.

Min mund og hals føles MEGEt tør. (føler at jeg kunne drikke noget hele tiden. (ja det vand eller juice)-
HAr det lidt som om jeg er mindre forkølet- Også muligt da jeg sover med åben vindue og har her til aften sat med ryggen bar mod det åbne vindue.
(skal lige siges jeg ikke har den slags forkølse hvor man føler sig svag eller har ondt, men bare at jeg har det ligesome der er snot i næse- øre og hoved der presser småt)-

Udover det... Og det er altid pinlig. Men jeg er en ung gut og det annonymt så skidt med det. . . . . Så kan jeg ikke få udløsning.
OG det både skræmmer og irriterer mig.

Men ja. . . . Er alt det normalt? Bliver det værre eller lyder det som om det er ca hvad der lige kommer til at ske før de virker?

SAtme bare så ræd for at der kommer andre bivirkninger. Såsom at min hals skulle snørre samme (ve dikk om det er en reel bivirkning på papiret) da min hals er tør hele tiden. Jovist kan jeg trække vejret og drikke vand. Men kunne det ske?

Sød at hjælpe.
Skal godt nok ringe og snakke med lægen i morgen for lige at få styr på nogle af spørgsmålene. . . . Men hvad er arfaringen. ? Hvor længe bliver de bivirkninger? Bliver de værre? Andet info?

mulle25
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 okt 2011 05:52

Re: Satralin KRKA

Indlæg af mulle25 » 15 okt 2011 05:56

Jeg har selv taget sertralin i 6 år nu.
Jeg havde meget kvalme og svimmelhed i starten, og det varede da godt og vel en månede, plus minus.
Jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget, det forsvinder igen.

NinjaAngst
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31 aug 2011 07:44

Re: Satralin KRKA

Indlæg af NinjaAngst » 20 okt 2011 11:48

6 år? hvordan virker de så nu? Har nu taget dem i en 2 uger og ved ikk hvor længe der skal gå før de skal virke.

Sangfuglen
Indlæg: 25
Tilmeldt: 13 okt 2011 17:09
Geografisk sted: Jylland

Re: Satralin KRKA

Indlæg af Sangfuglen » 30 okt 2011 11:33

Jeg er også lige begyndt på dem, og de ting, du beskriver står alle i indlægssedlen som bivirkninger.

De skulle gerne gå over i løbet af et par uger, og det er ikk særligt sandsynligt, at de bliver værre. De skulle gerne bare blive mindre og mindre og så gå helt væk.

Besvar