Blev voldsomt angst af sertralin og cipralex

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
nanmag

Blev voldsomt angst af sertralin og cipralex

Indlæg af nanmag » 26 apr 2012 05:39

Hej
Håber nogen herinde kan hjælpe mig - jeg har en efterfødaelsreaktion og angst i forbindelse med dette. Først prøvede jeg cipralex. Der gik to døgn er angsten blussede så meget op at jeg flygtede rundt herhjemme og angsten blev bare værre og værre - der var ingen pauser. 4 dage efter stopper behandlingen og jeg kæmper en uges tid med angsten der stille klinger af. Så får jeg sertralin og det hele gentager sig. Nu får jeg valdoxan men tror ingen angstdæmpende effekt det har og jeg tager 7,5 mg oxapax x 3 dgl for at tá den uro i kroppen. En psykiater på skadestuen sagde at man aldrig ved angst og SSRI præparater aldrig starter op uden stærkere benzo de første par uger. Jeg skal til psykiater på tirsdag og er så bange for at jeg skal prøve de piller igen;( den angst når den blusser op - kan ingen steder værre og kan overhovedet ik fungere. Er mor til to små børn på 1 og 3 år.

Vil i ik fortælle mig hvordan jeres behandling har været? Har i også oplevet denne voldsomme angst? Og kan man stå det igennem hvis man tager benzo sammen med?

Er så nervøs og ked af det hele;(

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Blev voldsomt angst af sertralin og cipralex

Indlæg af Forza » 10 maj 2012 11:35

Hej Nanmag

Måske er det noget at prøve en anden type medicin mod angsten? For eksempel Mirtazapin som hører til nassa kategorien og derfor ikke er et SSRI.
Min erfaring med mirtazapin er at den angstdæmpende virkning er god. Man skal tage det i nogle uger inden det virker. Som bivirkning oplevede jeg at tage på på grund af øget sult.
Jeg kender angst men har ikke erfaring med din situation (jeg er en mand).

Håber du kan bruge det til noget.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

Besvar