Ny psykiater :-O

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
Wilma

Ny psykiater :-O

Indlæg af Wilma » 17 nov 2012 16:14

Hej - og ja. Så havnede jeg også her.

Det er jo weekend og ingen rådgivning at ringe til...
Jeg prøvede benzoforeningen, men forståeligt nok at de også vil have fri ind i mellem, men jeg har brug for at skrive og måske en venlig sjæl herinde?

Lige nu er jeg i total panik og så kort fortalt, som muligt.
Min medmenneskelige og varme psykiater blev fyret sidst i juli og jeg spurgte ham - hvad så med min medicin?
Skal lige siges, at jeg har været gennem flere behandlingsforløb og utallige forskellige medikamenter uden virkning eller med bivirkninger.
Så i flere år har jeg fået Imovane til at falde i søvn på og Oxapax hver dag.
Ved godt, at mange er fuldstændig i mod benzo'er, men jeg fungerer virkelig godt på dem og ingen bivirkninger.
Hvor jeg før skulle drikke for næsten 'alt', bevæger jeg mig rundt, som det lyster mig og det har og er en befrielse,
Mit bagland er ikke stort og ingen familie her i Danmark.
Denne medicin er min tryghed og for mig vejen til et okay liv.

Min daværende psykiater, mente ikke at der ville blive et problem, fordi jeg aldrig har trappet op i dosis.
Han skrev også, at medicinen giver mig en livskvalitet i hverdagen.
I går skete så katastrofen.
En ny psykiater hvor jeg ikke synes, at han mødte mig overhovedet.
Jeg skal UD af mine mediciner og i stedet have Sequrel.
Jeg har læst om det og jeg er allerede hundeangst for den medicin og skrækslagen over både psykiateren og at jeg ikke har noget at have sagt.
Han gav mig en måned til 'at tænke' over det. Ellers kan jeg jo finde en anden psykiater, men det kan jeg jo ikke på en måned :-O

Det her gør, at jeg har taget endnu flere Oxapax, sidder og drikker vin og tror, at jeg går fuldstændig i stykker.
Jeg k a n ikke det her og slet ikke, når jeg ikke har valgt eller ikke kontrollerer situationen.
Jeg har nok en sød læge, men det er ikke så længe siden, at jeg skiftede og han kan vel ikke gøre noget?
Samtidig vil kommunen nok tage de sidste af mine bevilgede timer til støtte/kontaktperson, så pludselig står jeg både uden min dejlige psykiater og måske støtten jeg fik i hverdagen.
Kan godt se, at det er et desperat indlæg.
Det er jeg også.

Kh. Wilma

Besvar